Start > Körkortsforum > Har märkt att det...

Har märkt att det...

Victor A 2010-10-06 16:04 ! Citera #
har märkt att det... inte är så många aktiva på detta forum och det är ganska trist, förhoppningsvis vinner jag över 1000 körkortsfrågor idag och då kommer jag berätta för flera av kompisarna hur de ska göra för att få ”körkortprovfrågor” så de kan testa sin kunnighet inom trafiken.

Nu till saken, tycker vi ska starta en lek som går till såhär att jag skriver ett tjockt-ord som har med körkort, bilen och trafiken att göra och den bokstav ordet slutar på ska nästa person börja sitt ord med.

ex: innetak => Katalysator

om man kommer på ett ord så måste man ha en lösning på just det ordet du har skrivit så om du inte kommer på ett ord på sista bokstaven på den person som skrev innan ska du skriva att den personen ska säga sitt ord de har som lösning på ordet.
Samma ord får inte förekomma flera gånger men vem kommer orka kolla igenom tusentals sidor med ord inom området körkort då? formodligen ingen så därför får man inte skriva samma ord flera gånger på samma sida.

Eftersom jag är så finurlig som kom att tänka på denna forumlek så börjar jag med första ordet.

Gaspedal
Gäst 2010-10-06 17:34 ! Citera #
Fiffig lek Viktor, synd att det e så få på detta forum förresten. Själv har alla mina kompisar redan hunnit ta körkort, men man kan ju tipsa dem ändå...
fortsätter leken

lykta
Victor A 2010-10-07 18:52 ! Citera #
avgasrör
Leif 2010-10-18 12:43 ! Citera #
Upptäckte att man lär sig en del själv faktiskt att springa omkring på forumet o läsa andras frågor o svar medan man själv letar efter en lösning i boken.

ratt
Gäst 2010-10-21 20:40 ! Citera #
Victor A
har märkt att det... inte är så många aktiva på detta forumGaspedal

Jag har i alla fall mer inlägg än dig :P
carinas 2010-11-27 12:25 ! Citera #
Torkarblad = Användbart ord i den här ordleken.

(Tyvärr jag inte så hemma på datorer så vet inte hur jag får texten tjockare.)
Annis 2010-11-29 15:20 ! Citera #
Dimljus! :D
Gäst 2010-12-28 00:42 ! Citera #
Säte :)
hausofhannah 2010-12-29 22:22 ! Citera #
Elbil ! Det ni, det var ett rrriktigt oväntat ord, det.
Gäst 2011-01-12 01:29 ! Citera #
Lack :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo