Start > Körkortsforum > Körde upp och kuggade idag. He…

Körde upp och kuggade idag. Helt knäckt och vet inte om jag orkar fortsätta.

Gäst 2024-12-10 16:59 ! Citera #
Körde upp och kuggade idag. Helt knäckt och vet inte om jag orkar fortsätta. De 2 fel jag gjorde berodde på att solen stod så lågt och jag såg ingenting framför mig. Hade varit bra om man fått info om det och tagit med sig solglasögon tex. Är så trött på allt som har med körning att göra just nu. Alla bilskolalärare tex som gärna fördummar en och talar om hur dålig man är. Alla bortslösade timmar på bilskolan när man egentligen inte lär sig något nytt utan man får köra på med samma saker. Jag har så mycket ångest kring detta och tänker att det är så omöjligt att jag nog aldrig får körkort. Det är inte gratis så pengarna rinner iväg också. Skriver här bara för att jag vill få det ut mig. Känns så tröstlöst och har inte sagt att jag skulle köra upp till någon då det blir för jobbigt att berätta att jag misslyckades.
3:e gången nu.
gäst 2 2024-12-10 17:36 ! Citera #
Gäst 2024-12-10
Körde upp och kuggade idag. Helt knäckt och vet inte om jag orkar fortsätta. De 2 fel jag gjorde berodde på att solen stod så lågt och jag såg ingenting framför mig. Hade varit bra om man fått info om det och tagit med sig solglasögon tex. Är så trött på allt som har med körning att göra just nu. Alla bilskolalärare tex som gärna fördummar en och talar om hur dålig man är. Alla bortslösade timmar på bilskolan när man egentligen inte lär sig något nytt utan man får köra på med samma saker. Jag har så mycket ångest kring detta och tänker att det är så omöjligt att jag nog aldrig får körkort. Det är inte gratis så pengarna rinner iväg också. Skriver här bara för att jag vill få det ut mig. Känns så tröstlöst och har inte sagt att jag skulle köra upp till någon då det blir för jobbigt att berätta att jag misslyckades.
3:e gången nu.
Villken stad kuggade du i?
Gäst 2024-12-10 17:40 ! Citera #
gäst 2 2024-12-10
Villken stad kuggade du i?
Stockholm Farsta
Gäst 2024-12-10 17:45 ! Citera #
Kuggade oxå idag i Farsta för andra gången på att min instruktör valde o gasa på en landsväg. Jag tyckte att det var halt väglag o hade innan tappat fäste så höll mig i 60 på en 70 väg de va typ ingen där o skapade ingen trafikfara men endå valde instruktören att gasa som kuggade mig gjorde allt annat felfritt men endå underkänd de fan omöjligt att ta körkort i Farsta de handlar bara om vilken instruktör man får har fått två surtanter nu o har tappat hoppet :(
Gäst 2024-12-10 17:52 ! Citera #
Gäst 2024-12-10
Kuggade oxå idag i Farsta för andra gången på att min instruktör valde o gasa på en landsväg. Jag tyckte att det var halt väglag o hade innan tappat fäste så höll mig i 60 på en 70 väg de va typ ingen där o skapade ingen trafikfara men endå valde instruktören att gasa som kuggade mig gjorde allt annat felfritt men endå underkänd de fan omöjligt att ta körkort i Farsta de handlar bara om vilken instruktör man får har fått två surtanter nu o har tappat hoppet :(
Visst är det tråkigt. Vilken tid körde du?
Gäst 2024-12-10 19:41 ! Citera #
Hajjar vad ni menar. Känns som det handlar extremt mkt om vilka förutsättningar man får den dagen man kör upp. Har man alldrig tex upplevt stark bländande sol när man övningskört eller tex att de kmr en kraftig regnskur eller jätte halt väglag så är det klart det ställer till det. Står ju fan att man ska anpassa körningen efter situationener. Dock så får man använda solbrillor och det är väll inget trafikverket har resurser att meddela om:( Dock borde inspektören kunna välja en väg eller ge lite tips när det händer konstiga situationer som vem som helst skulle ha svårt för. Jag och en släkting tog körkortet under samma period vi hade samma handledare och körlärare. Min släkting klara det på första och jag på 3 pga av massa konstiga händelser under mina 2 första uppkörningar. Både min handledare och körläraren tyckte de va konstigt då jag enligt dem körde mkt bättre. Har även kört med min släkting nu när vi båda har körkort och kan säga förstår ej hur hen fick sitt körkort:)

Med det sagt det handlar enbart hur ni presterar den dagen. Det handlar om ha lite flyt under uppkörnings dagen också. min 3 gång hände inget konstigt på vägarna och då satt allt felfritt. Körde fan inte bättre då en de 2 andra gångerna. De e en grejj om man kuggar på en jävla massa grejjer då behöver man öva mer. Men är det småskit grejjer boka om ba och hoppas på en skön inspektör som faktiskt kan se att du kör trafiksäkert. Men ge fan inte upp när man väl har kortet och de gått en tid känns den här jobbiga perioden som ett minne blott:)
Gäst 2024-12-10 20:28 ! Citera #
Tack för fin support. Ja ska försöka komma igen för med alka pengar och tid man lagt ner blir det dyrt att ge upp .
Gäst I går 06:14 ! Citera #
Här kommer tips och råd från någon som kuggade uppkörningen 4 gånger och lyckades på femte försöket:

Ge inte upp. Kan kännas hopplöst och trist, men man lär sig mest från de misstag man gör och man gör bara inte om de helt enkelt. Du nämnde att du en gång kuggade pga solen i ögonen, då kan det vara bara att ta med solglasögon nästa gång om du märker att solen är nere vid uppkörningstiden. För mig kuggade jag mest för att jag snackade lite då och då med körinspektören som tog mitt fokus ifrån själva körningen. Lyckades på mitt första försök där jag höll käften och fokuserade helt och hållet på körningen istället. Ibland kan inspektören också vara snäll och ändra rutt och ta dig på en lite enklare rutt. Du kan även prova göra en uppkörning på en mindre stad om du nu känner för det. Jag tog min uppkörning i Sandviken och där var rutten mycket enkel, men mycket högerregel.

Viktigast är att absolut inte ge upp. Du har lagt ner tid, svett, tårar och pengar på det här. Nu är inte tiden att ge upp. När du väl klarar uppkörningen och får körkortet så kommer du känna en otrolig lättnad. Det får en att inse just hur värdefullt körkortet är. Kom ihåg att du får en prövotid på två år sen när du får körkortet, det vore dumt att få körkortet indraget under den tiden och behöva göra om alla dessa jobbiga moment igen. Du klarar det, jag tror på dig!
Gäst I går 10:22 ! Citera #
Klart du inte ska ge upp! Jag kuggade två gånger i Järfälla innan jag klarade på tredje, och den uppkörningen var heller inte inte 100 procent perfekt. Det kommer gå bra till slut det gör det för alla!
Gäst I går 18:21 ! Citera #
Boka igen bara så snabbt inpå de går. Endå samma pris som en körlektion. Visst det är irriterande att man måste uppdatera trafikverket konstant men tider brukar komma upp runt sthlm med omnejd på nån ort iaf finns ju uppsala,södertälje, farsta järfälla sollentuna västerås som inte ligger jättelångt bort .. Jag förstår till 100 procent att man blir kuggad om man är en trafikfara. Men fan att man snuddar en heldragen linje eller stannar nån centimeter fel för stopplinjen är snötäckt eller något är ju bara larvigt. Tror fan jag läste att någon kuggade för hen råkade parkera på en gäst plats på trafikverket istället för trafikverkets egna parkeringsplats. Lyssna inte på de som skriver i trådar att klarar man ej på 1-3 försök blabla så kanske man inte ska ha körkort. Man har dagar när man e på topp och när man e låg. Jag själv märkte att jag kör mkt bättre och har mkt bättre uppmärksamhet på förmiddagarna till exempel en efter en dag på jobbet när huvudet redan är trött.

Senaste foruminläggen

Teoribok 2025

Körkortsboken
Finns som gratis PDF (367 sidor) och tryckt version (569 sidor)
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor