Start > Körkortsforum > Av med körkortet

Av med körkortet

körde för fort 2024-12-10 11:32 ! Citera #
Hej! jag blev av med körkortet under min prövotid och nu ska jag göra ett nytt teoriprov. Måste jag ta ett nytt kort för det eller räcker det att jag bara behöver betala för ett nytt kort och så använder dem samma bild?
Gäst 2024-12-10 13:36 ! Citera #
Nytt, det gamla raderas.
Y 2024-12-10 15:01 ! Citera #
Hur blev du av med körkortet?
Lule hockey 2024-12-10 15:48 ! Citera #
Du måste även göra om riskettan och risktvåan (halkbanan).
körde för fort I går 00:38 ! Citera #
Y 2024-12-10
Hur blev du av med körkortet?
Körde 180 km/h efter 8 dgr med körkort..
Lisa I går 01:14 ! Citera #
körde för fort I går 00:38
Här sitter jag och kämpar med körkortet och sen har vi sånna som dig! Fy skämms!!
RiverOak I går 02:28 ! Citera #
Det var ju en himla tur att du åkte dit på det. Hoppas innerligt att du lärt dig något av det.
Gäst I går 06:09 ! Citera #
Som alla poängterat ut var det jävligt klantigt beteende att köra i 180 efter att man nyss skaffat kortet. Du kommer behöva göra om riskettan, risktvåan, teorin och uppkörningen igen. För din och andras säkerhet borde du vara försiktig nästa gång och hålla dig till hastighetsgränserna. Lycka till med teorin.
Björn He I går 06:09 ! Citera #
Det borde vara lag på att en personbil eller lätt lastbil eller buss inte får vara konstruerad för att kunna framföras i en högre hastighet än 145 km/tim (=90 engelska miles/tim). Det är ju ändå lagstiftat att en tung lastbil måste vara utrustad med en hastighetsspärr som hindrar fordonet från att uppnå en hastighet över 90 km/tim, det är väl antagligen en trafiksäkerhetsfråga.
Gäst I går 07:43 ! Citera #
Björn He I går 06:09
Det borde vara lag på att en personbil eller lätt lastbil eller buss inte får vara konstruerad för att kunna framföras i en högre hastighet än 145 km/tim (=90 engelska miles/tim). Det är ju ändå lagstiftat att en tung lastbil måste vara utrustad med en hastighetsspärr som hindrar fordonet från att uppnå en hastighet över 90 km/tim, det är väl antagligen en trafiksäkerhetsfråga.
Snälla björn, sluta med dina totalt meningslösa inlägg.

Man bestämmer farten med högerfoten.

Jag har kört i 260 på autobahn med min svenska bil.

Alla har ett eget ansvar!

Senaste foruminläggen

Teoribok 2025

Körkortsboken
Finns som gratis PDF (367 sidor) och tryckt version (569 sidor)
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortsfrågor