Start > Körkortsforum > Kan man bli kuggad för en simp…

Kan man bli kuggad för en simpel grej

Inger 2010-10-05 13:44 ! Citera #
Hej
Jag undrar om man kan bli kuggad ena gången för backning runt hörn och nästa gången klara det och då får nedslag på att man inte kollade vid ett tillfälle i backspegeln. Ibland undrar man om de är så att privtister blir kuggade för att de ska få in pengar. Känner mig jättebesviken för min dotters räkning som kör mycket bra och blir kuggad för en sådan simpel grej. Hon har klarat att backa superbra med mig och är mycket duktigt på att titta i backspeglarna. Jag vet! hon har kört med mig.
Victor A 2010-10-05 17:17 ! Citera #
Antagligen så blir man kuggad för minsta lilla grej, de är väldigt petiga men i de här fallet var de kanske lite väl men han har ju ändå rätt i det, tänk om det tått en bil just där vid de tillfället och hon krockat, men nu var de ju inte så och då tycker jag själv att en varning eller en notis räcker för nästa gång gör hon förmodligen inte samma sak
Gäst 2010-10-06 17:20 ! Citera #
Beror inte det på vem man har?
Tycker däremot att mina handledare på trafikskolan är mycket mer noggranna än vad min pappa som kör med mig privat är. Antagligen gäller samma sak vid uppkörning. Kan tillägga att min pappa inte kör lika regelbundet som dessa gör även om han har hjälpt flera före mig att lära sig köra.
GHUDI 2010-12-02 08:18 ! Citera #
Jag det ar sant som kabo har skivet..jag håller med honom.
Tubbman 2010-12-23 08:38 ! Citera #
Jag körde upp via min bilskola och handledaren var väldigt överseende med att jag missade spegeln en gång och liknande, min gissnig är att de är betydligt nogrannare med att kolla privatister eftersom de vet att elever från bilskolor har blivit grundligt kollade av läraren innan han/hon blivit släppt till uppkörningen

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I dag 22:40
6
I dag 22:34
11
I dag 17:36
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo