Start > Körkortsforum > 10 G ej godkänt teoriprovet

10 G ej godkänt teoriprovet

Lion 2024-12-06 08:20 ! Citera #
4 Gånger 38-42
3Gånger 48
3gånger 51
Jag har idag också
Hoppas godkänt teoriprovet
Plugg-lobbyisten 2024-12-06 10:05 ! Citera #
Ett tips är att du borde plugga. Har haft kompisar som inte pluggar på riktigt och får därför inte godkänt. Klarade precis det idag efter att jag hade pluggat på riktigt. Men tänk logiskt och komplicera inte frågorna.
gäst 2024-12-06 16:17 ! Citera #
Vad var det för frågor? liknar dem frågorna som på ta körkortonline?
Björn He 2024-12-07 17:01 ! Citera #
Plugg-lobbyisten 2024-12-06
Ett tips är att du borde plugga. Har haft kompisar som inte pluggar på riktigt och får därför inte godkänt. Klarade precis det idag efter att jag hade pluggat på riktigt. Men tänk logiskt och komplicera inte frågorna.
Jag själv pluggade inte Körkortsboken alls innan teoriprovet, jag tänkte inte på att läsa på Körkortsboken inför teoriprovet och det var ju tydligen ett stort misstag. Men jag lärde mig av misstaget och köpte en Körkortsbok och läste på så noga jag orkade innan jag bokade nytt teoriprov.
Sen klarade jag teoriprovet på 2:a försöket, med 52 poäng av 65 som är minimigräns för att godkännas.

På första försöket fick jag 45, men det var väl ändå relativt bra för att skriva teoriprov utan att vara påläst; jag hade ändå relativt lätt för att lära mig trafikregler utantill men teoriprovet handlar tydligen om mycket mer än enbart gällande trafikregler.
Gäst 2024-12-07 21:09 ! Citera #
Björn He 2024-12-07
Jag själv pluggade inte Körkortsboken alls innan teoriprovet, jag tänkte inte på att läsa på Körkortsboken inför teoriprovet och det var ju tydligen ett stort misstag. Men jag lärde mig av misstaget och köpte en Körkortsbok och läste på så noga jag orkade innan jag bokade nytt teoriprov.
Sen klarade jag teoriprovet på 2:a försöket, med 52 poäng av 65 som är minimigräns för att godkännas.

På första försöket fick jag 45, men det var väl ändå relativt bra för att skriva teoriprov utan att vara påläst; jag hade ändå relativt lätt för att lära mig trafikregler utantill men teoriprovet handlar tydligen om mycket mer än enbart gällande trafikregler.
Ja klart det är mer en trafikregler. Man ska kunna moment inom fordonskännedom, miljö, trafiksäkerhet, och personliga förutsättningar också. Dock brukar den största delen av frågorna vara trafiksäkerhet/trafikregler. Då de självklart är viktigare i trafiken en tex att veta vad etanol är:) på mitt prov va 48 av frågorna trafiksäkerhet och trafik regler sedan va de ca 4-5 frågar på de andra momenten. Så man måste plugga allt tyvärr.

Senaste foruminläggen

Rubrik
58
I går 22:28
1
I går 16:14
1
I går 15:37
6
2024-12-20 23:30

Teoribok 2025

Körkortsboken
Finns som gratis PDF (367 sidor) och tryckt version (569 sidor)
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov