Start > Körkortsforum > Kuggad 2a uppkörningen i ystad

Kuggad 2a uppkörningen i ystad

:( 2024-12-05 18:29 ! Citera #
Skulle behöva skriva av mig lite och kanske få lite tips med hur jag tänka då jag mår väldigt dåligt över uppkörningen.
Idag har jag kuggat min andra uppkörning i ystad. Är fruktansvärt ledsen över detta och får lite panik över att det är så svårt att få uppkörningtider i ystad (vill köra med min körskola).
:lol: :cry: Fick samma inspektör denna gången som den första. Av någon anledning blev jag jättenervös och illa till mods när jag såg att det var samma. Känner mig liksom inte avslappnad och trygg med henne då hon är ganska kall, men samtidigt kanske jag också är lite känslig.

Första gången kuggade jag endast på en fickparkering som gick väldigt dåligt. Denna gången gick fickparkering superbra eftersom jag hade övat på detta, men hon tyckte att jag hade dålig uppmärksamhet på min omgivning (jag missade ingenting, ingenting hände elr så men hon ansåg jag hade dålig koll ändå). Sen tyckte hon också att jag hade dålig koll på cykelpassagerna och att jag gasade på för dåligt när jag skulle ut från ett stopp. Känns riktigt surt att jag hade fler fel den andra gången än den första. Dessutom känner jag inte igen mig i dessa felen som hon ansåg att jag gjorde. Blev också väldigt nervös, osäker och otaggad när hon började kommentera min körning för då förstår jag ju att jag är kuggad. Till exempel sa hon ”Du måste gasa på nu!!” När jag skulle ut från stoppet, vilket jag tyckte att jag gjorde. Vill inte skylla ifrån mig men jag tyckte faktiskt att jag gjorde så gott man kunde göra i dessa situationerna.

Helst hade jag bara velat få köra upp igen typ imorgon men det verkar som att jag måste vänta minst en månad på ny tid, vilket innebär en till månad av ångest och oro över detta. Är också rädd att hamna i en ond cirkel där jag bara blir kuggad, kuggad, kuggad och jag vill verkligen inte behöva göra om mitt teoriprov. Allt känns bara skit nu.
Gäst 2024-12-05 20:09 ! Citera #
Vet precis hur du känner! Kuggade också min andra uppkörning, trots att jag verkligen trodde jag skulle klara det den gången. För min del handlade det om en oskyddad sväng från landsväg där jag ansåg att mötande var för nära för att jag skulle kunna utföra svängen. Jag åkte fram istället men hittade tyvärr inte ett så bra ställe att vända på så det blev klumpigt :?

Det är så satans surt och jobbigt att kugga. Men en dag så kommer det gå! Det gäller bara att tagga om och öva öva öva. Jag hade noll motivation till att övningsköra precis efter kugg, men låt det gå lite tid och sen upp på hästen igen! Det är ju trots allt kul att köra bil, och tänk känslar att kunna åka vart du vill, när du vill med vem du vill!

Jag måste göra om mitt teoriprov också på grund av väntetiderna, också surt, men försöker se det som extra övning. Det kan vara bra med en uppfräshning om regler och hur man ska bete sig säkert i olika situationer rakt från boken.

Jag håller tummarna för dig och ditt kort! Ge inte upp, det kommer vara värt det tillslut!

Heja heja :)
Gäst 2024-12-05 20:58 ! Citera #
Lycka till!!! Du klarar det någon vackerdag :)
:( 2024-12-06 16:46 ! Citera #
Gäst 2024-12-05
Vet precis hur du känner! Kuggade också min andra uppkörning, trots att jag verkligen trodde jag skulle klara det den gången. För min del handlade det om en oskyddad sväng från landsväg där jag ansåg att mötande var för nära för att jag skulle kunna utföra svängen. Jag åkte fram istället men hittade tyvärr inte ett så bra ställe att vända på så det blev klumpigt :?

Det är så satans surt och jobbigt att kugga. Men en dag så kommer det gå! Det gäller bara att tagga om och öva öva öva. Jag hade noll motivation till att övningsköra precis efter kugg, men låt det gå lite tid och sen upp på hästen igen! Det är ju trots allt kul att köra bil, och tänk känslar att kunna åka vart du vill, när du vill med vem du vill!

Jag måste göra om mitt teoriprov också på grund av väntetiderna, också surt, men försöker se det som extra övning. Det kan vara bra med en uppfräshning om regler och hur man ska bete sig säkert i olika situationer rakt från boken.

Jag håller tummarna för dig och ditt kort! Ge inte upp, det kommer vara värt det tillslut!

Heja heja :)
Tack :/, ska försöka tänka positivt. Har fått ny tid om två veckor faktiskt, dock måste jag köra med en annan körlärare
Ta 2024-12-06 18:05 ! Citera #
Hej! Är det möjligen så att du går på ystad trafik utbildning? Fick idag en avbokningen på min uppkörning den 19/12 11:15 utan att någon alls hört av sig. Tänkte eftersom du fått en tid om två veckor.
Gäst 2024-12-06 20:57 ! Citera #
Ta 2024-12-06
Hej! Är det möjligen så att du går på ystad trafik utbildning? Fick idag en avbokningen på min uppkörning den 19/12 11:15 utan att någon alls hört av sig. Tänkte eftersom du fått en tid om två veckor.
Trafikutbildning*
Ta 2024-12-06 21:20 ! Citera #
Gäst 2024-12-06
Trafikutbildning*
(Hej! Är det möjligen så att du går på ystad trafikutbildning? Fick idag en avbokningen på min uppkörning den 19/12 11:15 utan att någon alls hört av sig. Tänkte eftersom du fått en tid om två veckor.)

Du behöver inte vara dum. Helt ärligt var det inget taskigt med det jag skrev. Tyckte bara att allt stämde in med tiden. Inget menat till den personen alls. Ska nämligen ringa min trafikskola om detta. Så ”förlåt” att det blev fel pga att min mobil ändra det :)
RiverOak 2024-12-07 13:31 ! Citera #
Det låter som du fick samma förarprövare som jag fick i Ystad. Det var en helt fruktansvärd upplevelse för mig. Den kvinnan borde inte ha det jobb hon har och hon bryter dessutom mot reglerna genom att kommentera körningen på det vis hon gör.

Kul att du också fick tillsägelse om cykelpassagerna. Jag hade god uppsikt över dem båda gångerna jag körde förbi. Hon påstod att jag bara tittade rakt fram. Men det var ändå en bråkdel av galenskaperna.
Jag kände mig tvungen att anmäla henne efteråt för det var en sån obehaglig upplevelse.

Det är mycket möjligt att du inte är redo för körkort. Men om det är samma person som jag hade så skulle jag råda dig till att ta vad hon sagt och gjort med en stor nypa salt.

Det brukar dyka upp avbokade tider ganska regelbundet i Ystad så kolla ofta så ska du nog kunna hitta en tid.
Annars kan jag rekommendera Simrishamn. Försrprövarna där kommer från Kristianstad och de verkar ha en mer human kultur än de som kommer från Malmö. Iaf är det min uppfattning.
:( 2024-12-19 13:51 ! Citera #
RiverOak 2024-12-07
Det låter som du fick samma förarprövare som jag fick i Ystad. Det var en helt fruktansvärd upplevelse för mig. Den kvinnan borde inte ha det jobb hon har och hon bryter dessutom mot reglerna genom att kommentera körningen på det vis hon gör.

Kul att du också fick tillsägelse om cykelpassagerna. Jag hade god uppsikt över dem båda gångerna jag körde förbi. Hon påstod att jag bara tittade rakt fram. Men det var ändå en bråkdel av galenskaperna.
Jag kände mig tvungen att anmäla henne efteråt för det var en sån obehaglig upplevelse.

Det är mycket möjligt att du inte är redo för körkort. Men om det är samma person som jag hade så skulle jag råda dig till att ta vad hon sagt och gjort med en stor nypa salt.

Det brukar dyka upp avbokade tider ganska regelbundet i Ystad så kolla ofta så ska du nog kunna hitta en tid.
Annars kan jag rekommendera Simrishamn. Försrprövarna där kommer från Kristianstad och de verkar ha en mer human kultur än de som kommer från Malmö. Iaf är det min uppfattning.
Hej, lite sent svar men har inte varit innan här sen jag skrev sist (det var jag som skrev detta inlägg). Jag har nu äntligen klarat uppkörning och jag tror faktiskt att mycket beror på att jag fick en annan inspektör än just henne denna gången. Jag har tagit upp detta min körskola så de ska ta upp detta med Trafikverket. Men jag är lite nyfiken på om det är samma person vi pratar om?
Gäst 2024-12-23 19:48 ! Citera #
RiverOak 2024-12-07

”och hon bryter dessutom mot reglerna genom att kommentera körningen på det vis hon gör”

Hur menar du nu?
Vilka regler anser du att hon bryter mot?

Senaste foruminläggen

Rubrik
7
I dag 07:19
132
I dag 02:56
5
I går 12:15
16
I går 08:53

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Teoriprov, gratis demo