Uppkörning snart!! tips och förberedelser?

Öppet forum, ingen registrering
13:12
Länka

Hej! Jag ska göra min uppkörning ganska snart och undrar ifall det finns något speciellt jag bör tänka och visa mkt hänsyn till. Jag behöver all hjälp som finns!!!

06:59
Länka

Försök inte att bli för nervös. Ta det säkra före det osäkra

09:29
Länka

Tänk rationellt om växel val, fartanpassning men ha även en rörlig blick se saker tidigt (avsökning) när det gäller i cirkulationsplatser, landsvägar, övergångsställen och motorvägar. Visa tydligt att du förstår högerregeln. Överdriv allt så de vet att du ser. Glöm inte heller spegelrutiner.

20:58
Länka

Ha kul!

Se uppkörningen som en rolig uppgift. Du får köra bil, och omg så sjukt bra du kör.

Öppet forum, ingen registrering

AI-insikter från våra övningsprov

Den absolut viktigaste regeln att kunna är LÅST INNEHÅLL, eftersom den är central i väldigt många frågor. Det svåra med dessa frågor är inte att kunna själva regeln, utan i stället att veta LÅST INNEHÅLL. En sak som många missar är att kunna identifiera situationer där LÅST INNEHÅLL gäller i stället för LÅST INNEHÅLL.

Ett praktiskt tips: när du ser en video, börja alltid med att noga leta efter LÅST INNEHÅLL på vägen du ska köra in på. En av frågorna med högst andel fel i hela databasen innehåller just LÅST INNEHÅLL som väldigt många missar.