Start > Körkortsforum > Trött handledare?

Trött handledare?

Felicia H 2010-10-04 17:18 ! Citera #
Min bror som är 30 år gammal är min handledare och han har varit det i ca ett halvår nu.
Det känns som att vi både tröttnat på varandra när det gäller det här med körningen. Han jobbar för fullt och är trött när han kommer hem, men vissa dagar är han ledig och det är då jag ringer honom som mest och frågar om det är tid för en runda.

Nu efter att jag har kuggat två gånger för bara små anledningar känns det som att han har tröttnat på mig, han har blivit så besviken så att han inte har kunnat dölja det :(
När jag såg honom efter att ha kört upp såg han på mig och log stort, jag talade om att jag inte hade blivit godkänd och han tog det som ett skämt, han trodde verkligen att jag tänkte komma med ett,,- nejjj det har jag inte , jag klarade det!!! Men blev inte som han hade trott och han sa bara, jaa det var surt, du borde ha blivit godkänd. Jag blev så ledsen för det.. Jag känner mig som en failure.

Jag har inte gett upp och jag frågar fortfarande honom om när han har tid och har ork att övningsköra med mig. Finns det någon annan som också har en bror, pappa eller vem som helst som verkar trött på att övningsköra, eller att någon själv blivit trött på handledaren?
Victor A 2010-10-05 16:30 ! Citera #
Du kanske kan försöka få han mer delaktig :)
Gäst 2010-11-05 18:25 ! Citera #
Du kanske borde testa att gå ut med honom någon dag men att hitta på något annat förutom övningsköra så att han får lite motivation samtidigt som du också får det att vara med varandra nästa gång när ni väll ska övningsköra. har själv 7 syskon så vet hur det känns när man inte har lyckats med det som dom har lärt upp en. ganska jobbigt när man skulle träffa dom igen =/
Adam 2011-01-06 13:35 ! Citera #
En handledare ska vara engagerad och ställa teoretiska frågor i anslutning med övningskörningen. Om din bror inte gör/vill så kan du inte tvinga honom, om inte du hotar honom med att visa pinsamma bilder :)
gefa 2011-01-09 14:21 ! Citera #
Det är helt ok! våga snacka med honom bara! försök få att tagga till honom med ett ”final push” tal. Och där ni övar tills allt blir helt perfekt. Tillslut kommer båda vara nöjda efter allt slit när du åker iväg med ett körkort i handen :). Överasska honom med något ;)
Gäst 2011-04-21 10:23 ! Citera #
Tråkigt att du har blivit kuggad två gånger!

Men du får tänka på att han kanske också känner sig som en ”failure” efter som det är han som inte har lärt dig att köra tillräckligt bra för att klara provet? Ni har kämpat tillsammans och förlusten är nog även hård för honom att du inte klarar det. Han verkar juh uppenbarligen tycka att du en är duktig bilförare eftersom han trodde du skulle klara uppkörningen!

Kämpa på, öva mer, så ska du se att du kommer fixa det där!!
johanlake 2011-04-27 16:23 ! Citera #
Oj. Min handledare är pigg och intresserad :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
14
I går 20:04
5
I går 13:17
8
I går 09:49
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov