Start > Körkortsforum > Svårt/ ej svårt

Svårt/ ej svårt

Gäst 2024-11-29 21:57 ! Citera #
Hej

jag pricis böjar läsa om teaorin. jag ofta höra att ta körkort är extremt hårt. är det det som sägs eller det är överdrivet att ta körkort när folk säger det är svårt att ta den. :)
Gäst 2024-11-29 22:13 ! Citera #
Jag tyckte att det va jättelätt.

Läste teori några kvällar efter skolan, klarade på första.
Hakkan 2024-11-29 22:34 ! Citera #
Gäst 2024-11-29
Hej

jag pricis böjar läsa om teaorin. jag ofta höra att ta körkort är extremt hårt. är det det som sägs eller det är överdrivet att ta körkort när folk säger det är svårt att ta den. :)
Det är individuellt.. Jag pluggade mycket inför teorin och klarade på första och med mycket så lyssnade jag på boken, körde här i en månad men mycket dom sista dagarna.

Jag körde med min sambo i ett par månader och tog 6 körlektioner.. tror jag slutade runt 10.000:- eller strax över totalt. Så det beror på mycket förutsättningar och att du faktiskt lägger tiden som behövs samt över på det du är osäker på.
Gäst 2024-11-29 22:51 ! Citera #
Gäst 2024-11-29
Hej

Inget är omöjligt! Teoriprovet är inte svårt, så länge du förstår helheten och inte pluggar in frågor och svar utantil. Värva gärna teori med praktik, att du kör mycket medan du pluggar teori så du kan applicera teorin i verkliga situationer.

Lycka till!
Gäst 2024-11-30 11:19 ! Citera #
Inte svårt men tar sin sin tid och man behöver lägga många timmar på både plugg och körning.
Gäst 2024-11-30 11:59 ! Citera #
Fick 57/65 på teoriprovet får någon dag sedan, och skulle inte säga att jag pluggade väldigt mycket men jag gjorde ungefär 30-40 övnings prov och även läste lite teori men jag vet inte nu bara om jag hade väldigt tur på frågor på provet men personligen så fick jag mycket av min teoretiska kunskap genom bara ren körning med tex trafikskola
Gäst 2024-12-05 09:37 ! Citera #
Jag håller med om att det är från person till person. Men rekommendationerna är att kombinera teori med praktiska utövningar alltså, övningsköra medan man pluggar teori i och med att det underlättar. Personligen plugga jag mestadels i appar och ibland teoriboken. Samt massa massa massa teorifrågor i apparna för att få en känsla av hur det är irl. Plugga hårt tills du känner dig ganska säker i det.

Lycka till!
Lio 2024-12-05 18:22 ! Citera #
Jag klarade teorin på första försöket med 60/65 poäng. Det var relativt lätta frågor, jag pluggade varje kväll i ca 1-2 veckor ca 30-60 min om dagen.
Jag tyckte att det var snarlika frågor på provet som det finns på denna hemsida.
Ett bra tips är att lära dig situationerna, kolla noga både på vägen och skyltar, kan finnas väjninglinjer tex som man kanske inte tänker på om man inte kollar på vägen
Lycka till!
Gäst 2024-12-05 19:47 ! Citera #
Precis börja övningskör och läs/lyssna boken. Lär dig grunderna i teorin och körningen kombinera de 2. Lär dig grunderna så du förstår skyltar i trafik såsom väjning. huvudled höger regeln osv. När du sedan känner att du kör bra och nästan skulle kunna klara en uppkörning boka teorin. Jag tog allt på ca 6 månader från att jag aldrig läst teori eller kör en bil tills jag hade kortet i handen. Tyckte de va en rätt skön tid att ta de på då jag kunde ta de lite lugnare i början och mer intensivt mot slutet.
Sedan kan det ju självklart gå mkt snabbare men även ta mer tid:)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:43

Teoribok 2025

Körkortsboken
Finns som gratis PDF (367 sidor) och tryckt version (569 sidor)
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Teoriprov, gratis demo