Start > Körkortsforum > Åkte fast för olovlig körning.…

Åkte fast för olovlig körning. Hejdå körkort

Mos I dag 14:19 ! Citera #
Körde min mamma till sjukhuset pga plötsligt andnöd/hjärt problem. Gick bra gudskelov med henne. På vägen hem slog det till att jag gjort något fel; kört bil utan körkort. Ville bara få hem mamma snabbt. Har typ1 diabetes så blodsockret började svänga. Självklart var det en polisbil som såg det och slog på lysen. Stannade och förklarade allt och tog mitt ansvar. Blev tunga böter och vidare till tingsrätten där alla kändes så omänskliga. Jag var två veckor ifrån min uppkörning. Jag hade mkt att förlora men jag fick tunnelseende och ville hjälpa min mamma, men tingsrätten tyckte att jag skulle ha ringt 112 (som tar en stund på sig) och väntat medans hon led framför mig. Nu har jag spärrtid vilket börjar sakta ta bort körkortsintresset. Jobbet som jag hade säkrat efter att ha tagit körkortet är nu borta. Och det var första gången jag hamnade i brottsregistret. Vad skulle ni ha gjort? Hoppas att ingen hamnar i liknande sits för ensamt känns det...

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov