Start > Körkortsforum > Hur ska jag träna?

Hur ska jag träna?

Gäst I dag 17:36 ! Citera #
Ja absolut! jag övade intensivt ca 3 v efter min första kugg. Och min första bedömning såg i princip ut som din. Nu vet du ju hur en uppkörning går till och som du sa så sa förar prövaren att du körde bra när du visste att du kuggat:) Jag övade ungefär så här i slutet. Utmana dig själv på de svåraste momenten. Kör tex inne i stan högtrafik mkt filbyten och planering av körning samt samspel. Kör nya rutter varje gång så lär dig planera läsa skyltar osv var du än är. Säg till din handledare att du måste köra självständigt och att hen bara säger eller hjälper om det är riktigt viktigt. Försök klara situationerna själv.
Kör en back,fick och backa runt hörn någon gång varje gång du övningskör. Du kommer till 99% få någon av dom.
Öva även på alla tänkbara vänstersvängar så du ej blir stressad i dessa situationer. Samt tänk på din placering i utfarter korsningar m.m samt hastigheter på motorväg.

Du kan även boka en uppkörnings kontroll på trafikskola men med tanke på att din förra sa att du var redo så kanske det inte är värt pengarna kostar ju ändå som uppkörningen typ. Och viktigaste stressa inte upp dig på uppkörningen. vet att de e svårt men fan de bedömer typ 7 olika personer om dagen de gör bara sitt jobb och vill bara se att du är självsäkert och kan genomföra en säker körning. Sen direkt efter dig kommer nästa:) och Nästa:)

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo