Start > Körkortsforum > Körprov i Flen

Körprov i Flen

Gäst 2024-11-22 19:26 ! Citera #
Någon som har kört upp i Flen? Hur var det?
Gäst 2024-11-24 00:20 ! Citera #
Hej, jag körde upp i flen för ett tag sedan och bor även i närheten så känner till stället rätt bra.

Några snabba tips då:

Flen har nästan bara högerregeln (och utfartsregeln såklart) så ha koll på det.

Det finns ett gångfartsområde i centrum men jag körde personligen inte där på min uppkörning.

Kan nästan garantera att du kommer backa runt hörn och oftast även fickparkera (jag slapp det men körskolan sa att det är vanligt).

Om du bryr dig om fordon så var det mest xc40 men fanns även en skoda SUV. Inspektören jag hade var väldigt trevlig, jag gjorde små missar men fick godkänt.

Lycka till!
Gäst 2024-11-26 12:06 ! Citera #
Tack för svar :)

Hur fick du köra på din uppkörning och vad var det för missar du gjorde?
Gäst 2024-11-27 16:13 ! Citera #
Gäst 2024-11-26
Tack för svar :)

Hur fick du köra på din uppkörning och vad var det för missar du gjorde?
Kommer inte ihåg exakt men började med att åka förbi Flens okq8 in i en gränd där tanken var att jag skulle backat runt hörn eller backpakera (kommer inte ihåg, var för nervös lol), dock var det lite för trafikerat så vi skippade det.

Åkte runt en sväng bland bostäder i Flen, och vände sedan tillbaka mot bilprovningen (alltså där förarprovet startar) men svängde istället höger mot Gnesta. Åkte på landsvägen några minuter tills vi kom till en vänstersväng som var under ett tågräls. Åkte en bit där och blev ombedd att backa runt hörnet (det gick lite sådär, hade mycket bra uppsikt, men blev ingen 10/10 backning).
Efter det bar det tillbaka mot Trafikverket, en lastbil låg bakom mig så blev lite nervös eftersom att man måste göra en vänstersväng på landsväg för att komma tillbaka. Parkerade och var 100 på att jag skulle faila så blev väldigt förvirrad när han sa att det är godkänt. Min parkering var nämligen en av dom sämre jag gjort men var så brutalt nervös vid det laget vilket inspektören hade förståelse för, har dessutom hört att dom redan bestämt sig innan man gjort sista parkeringen (så vidare inget extremt händer).

Dock så misslyckades en tjej som körde innan mig, finns vissa här som säger att det är omöjligt att faila i Flen så väljer att nämna detta ifall någon bokar tid och kör lite för kaxigt då man tror att det är garanterat :lol:
Det är absolut lättare än Farsta men det är fortfarande ett körprov :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:43

Teoribok 2025

Körkortsboken
Finns som gratis PDF (367 sidor) och tryckt version (569 sidor)
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Gratis körkortstest