Start > Körkortsforum > Uppkörning med trafikverkets b…

Uppkörning med trafikverkets bil

lisa I dag 21:30 ! Citera #
Hej
Jag har en uppkörning inbokad på tisdag och det kommer bli med trafikverkets bil då jag bokade privat. Är van att starta bilen med en nyckel och att man lägger i handbromsen med en spak. Men bilen jag troligtvis kommer få köra har en startknapp och en knapp för handbromsen. En udda fråga kanske, men förväntas man att kunna det eller kan man säga att man aldrig har kört en sådan bil innan utan att det påverkar bedömningen? Någon som vet?

Tack på förhand!
H I dag 21:34 ! Citera #
Du kan bara säga att du aldrig kört en sådan bil tidigare. Spela självsäker va inte osäker utan du kmr greja de. Lycka till
RiverOak I dag 21:41 ! Citera #
Nej, du förväntas inte kunna det. Det är bara att fråga förarprövaren vart specifika reglage sitter och hur de funkar om du är osäker. Det kommer inte påverka bedömningen negativt, såvida du inte frågar vilken som är gas och broms :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I dag 19:53
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov