Start > Körkortsforum > Snart dags

Snart dags

biiina89 2010-10-03 16:10 ! Citera #
Snart så ska jag skriva teorin 5 dagar efter så ska jag göra uppkörningen.
Visst är jag nervös och undrar hela tiden hur jag ska reagera om jag klarar teorin på första försöket.
Men jag försöker hålla mig lugn, pluggar ganska mycket nu . Har 3 dagar på mig sen ska jag skriva.
Jag har läst boken ca 2 gånger, men tycker verkligen inte att det räcker. Så det är dags för mig att ligga i.
När jag har läst ”du och jag i trafiken” minst 4 gånger så är jag väl lite nöjd, men ändå inte tillräckligt, skulle ju inte vara något kul att kugga.
Men nästan alla har väl varit där någon gång ? känt så som jag gör.
Jag tror att den största riken för att kugga teorin är att man går och undrar för mycket på hur det kommer att gå.
Huvudsaken är att man ska vara väl förberedd och lugn så borde det väl lösa sig. ;)
Aranbee 2010-10-27 14:20 ! Citera #
Har också teoriprovet snart och är också osäker!! men som du skriver tror jag det är bäst att försöka ta det lugnt och itne stressa upp sig för mycket på resultatet, snarare att man försöker lära sig på riktigt och nån gång i livet kommer man väl klara det. Om jag skulle klara teoriprovet på första försöket så skulle jag bli sååå glad, men samtiditg får man ju inte bryta ihop om man inte klarar det.. kuggar hellre på teorin än på körningen, det blir billigare så! det känns okcså som en stress, jag är en fattig ungdom och har bara råd med 2 försök, sen får jag vänta tills nästa lön.. då har man iofs mer tid att träna :)
Pra 2010-10-27 18:56 ! Citera #
Håller med. Det här med att man har två månader på sig o klara det andra om man inte klarat bägge proven på en gång e jävligt dumt tycker jag. Det sätter enormt press på en för att ärligt talat vem fan vill göra om uppkörningen igen när man redan klarat det? blir bara onödiga kostnader. Därför så läs detta noga (även transportstyrelsen säger samma sak) KOM VÄL FÖRBERED!

Jag kuggade på bägge proven första gången jag gjorde det, berodde nog mest på att man va nervös inför uppkörningen vilket ledde till massa fel o gav kugg som resultat. Har Bestämt mig inför att nästa uppkörning så PISSAR jag på den som sitter bredvid mig helt o hållet o gör min grej o intalar mig själv ”det här e barnlek jag har gjort värre och svårare saker” Självklart måste du lyssna på vad han/hon säger tex var du ska svänga in osv.

Ska boka ny uppkörning/teori på måndag o känner mig rätt säker på både teori o uppkörning. Längtar så jävla mycket efter det körkortet för man har jobbat som in i helvete för det. Den dagen jag får mitt körkort så försvinner 1ton vikt från mina axlar!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov