Start > Körkortsforum > Kuggad uppkörning

Kuggad uppkörning

2024-11-08 10:19 ! Citera #
Har kuggat 4 gånger nu. Första gången var jag jättenervös och fick blackout. Men dom andra gångerna har det varit för mindre fel. Det känns som en mardröm. Känns som alla inspektörer kommer med en ny anledning varje gång, något som den förra inspektören inte alls nämnde. Har kört med trafikskola och privat. Båda säger att jag är redo. Man behöver verkligen köra perfekt för att få godkänt..

Önska man fick välja samma inspektör som kuggade en. Dom följer samma protokoll & krav men bedömningarna känns så olika.
Gäst 2024-11-08 14:00 ! Citera #
Tråkigt att höra! Vad kuggade du på? Men tänk på att inte stressa utan ta god tid på dig att öva och köra lugnt, du kommer ta körkort en dag.
... 2024-11-08 14:06 ! Citera #
Gäst 2024-11-08
Tråkigt att höra! Vad kuggade du på? Men tänk på att inte stressa utan ta god tid på dig att öva och köra lugnt, du kommer ta körkort en dag.
Tack för uppmuntringen! Idag kuggade jag för jag låg i vänsterkörfält på en 80-väg.
Gäst 2024-11-08 14:13 ! Citera #
... 2024-11-08
Tack för uppmuntringen! Idag kuggade jag för jag låg i vänsterkörfält på en 80-väg.
Vänsterkörfält på 80-väg... det förvånar mig inte att du kuggade. Grundplaceringen är ju höger körfält.
... 2024-11-08 14:20 ! Citera #
Gäst 2024-11-08
Vänsterkörfält på 80-väg... det förvånar mig inte att du kuggade. Grundplaceringen är ju höger körfält.
Glömde det just i den stunden. Men jag kommer ta med mig det till nästa gång.
Hakkan 2024-11-08 20:45 ! Citera #
... 2024-11-08
Glömde det just i den stunden. Men jag kommer ta med mig det till nästa gång.
Ledsen att du kuggade, Men om du ligger i vänsterfilen på en 80-väg i allt för lång tid utan att vara på väg att köra om så har du gjort ett stort misstag i inspektörens sida. Du säger att det känns som det är olika anledningar varje gång vilket i mina ögon tyder på att du gör grova fel vid varje körning och dessutom olika..

Jag menar, är det en uppkörning så ja, då ska 98% stämma. Sen när du har körkort så ser du att det är många som gör så, det gör det dock inte rätt.
Gäst 2024-11-09 12:00 ! Citera #
Jag vet det är frustrerande. Men saken är den att uppkörningen måste i princip vara perfekt. Och de e den gången du måste ha stenkoll på allt. De ska ju se att du kan anpassa det du lärt dig i teorin i verkligheten. Samt de tittar extremt mkt på detaljer även kring placeringar, när du tittar, förutse risker, Blinka för tidigt för sent m.m Nån enkel miss kan de förlåta men blir de en del små saker och något större fel som ligga i fel fil är det rätt kört. Reglerna finns av en anledning även om man tycker vissa inte spelar någon större roll i sammanhanget.

Om det är så att du verkligen känner dig färdigutbildad så tänk att varenda jävla moment ska sitta perfekt. Från att du startar bilen och kör ut från trafikverket till sista parkeringen. I princip varenda sekund är viktig. Och de ska ju helst va så inövat att de sitter på rutin.

Tex ok nu ska vi ut från trafikverket, här gäller den regeln och dessa risker finns. Vad är nästa moment ? ok vi ska rakt fram nu, är det huvudled eller högerregeln? nästa uppgift? okej du ska till höger i rondellen och följa skyltar mot e4an. Okej nu kommer motorvägs momenten va gäller? jo ligga i högerfil närmast mål osv. Vipps är du tillbaka på trafikverket och gjort en felfri körning:)

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I går 19:16
8
I går 13:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov