Start > Körkortsforum > Kuggade! =(

Kuggade! =(

pra 2010-10-01 12:51 ! Citera #
Hallo! Hade teori prov och uppkörning i fredags och jag kuggade på båda teori och uppkörningen,
teori provet fick jag 47 kuggade med 5 poäng, och uppkörningen så fick jag en kille som såg ut som som om han hade bestämt sig för o kugga mig redan då vi va på väg ut till bilen. Fick köra lite på täta områden, backa runt hörn o parkera genom o backa. Tyckte det gick skit bra men han tyckte att jag hade dålig manövring o att jag inte va trafik säker (dels pga att han gjorde mig så nerövs o va så otydlig med allt han sa så att jag råkade nästan hamna i andra körfältet dvs körning mot trafik, där fick han ingripa osv) o han tyckte också att jag ahde dålig placering i rondeller o så medans jag själv tyckte jag hade rätt bra placering, han va helt sur o tråkig o det gjorde det hela ännu värre. Nu till frågan borde jag kanske köpa mer lektioner? eller bara boka upp ny tid o plugga mer o köra mer hemma?
Normalt sett när jag varit ute o kört med trafikskolan så har det gått hur bra som helst.

Jätte tacksam för lite tips!
sandra k 2010-10-02 15:58 ! Citera #
Han kanske hade en dålig dag, plugga hemma kör hemma och försök igen bara!
om du vet vad han hette kan du säga när du bokar att du vill ha någon annan :)
Pra 2010-10-02 17:19 ! Citera #
Kan man be om o få nån annan? visste inte att man kunde göra så..
Gäst 2010-10-02 21:46 ! Citera #
sandra k
han kanske hade en dålig dag, plugga hemma kör hemma och försök igen bara!
om du vet vad han hette kan du säga när du bokar att du vill ha någon annan :)

Jag känner mig väldigt övertygad om att du inte kan påverka vem som man har som uppkörningssnubbe.
Victor A 2010-10-03 22:22 ! Citera #
Jag tycker ju att du som ska köra upp borde få påverka vem du gör de med, om du känner dig obekväm i sitiationen så blir de ju skit, typ som ett par trånga fotbollsskor, de blir ju bara mos av allt.... Fråga om du får byta ”lärare” :)
Pra 2010-10-04 00:45 ! Citera #
Victor A
jag tycker ju att du som ska köra upp borde få påverka vem du gör de med, om du känner dig obekväm i sitiationen så blir de ju skit, typ som ett par trånga fotbollsskor, de blir ju bara mos av allt.... Fråga om du får byta ”lärare” :)

A jag håller med helt o hållet - Bara för att en idiot sitter bredvid dig beter sig som ett svin så kör du helt plötsligt 100 gånger sämre, verkar som de idioterna glömt hur det va när de tog körkort. Ärligt talat, det känns inte riktigt som om de tar hänsyn till att du INTE är lika bra som folk som haft körkort i några år, de får ju tänka lite på att din körning inte är perfekt o ha överseende, självklart till en viss gräns.
Victor A 2010-10-04 10:33 ! Citera #
Pra

A jag håller med helt o hållet - Bara för att en idiot sitter bredvid dig beter sig som ett svin så kör du helt plötsligt 100 gånger sämre, verkar som de idioterna glömt hur det va när de tog körkort. Ärligt talat, det känns inte riktigt som om de tar hänsyn till att du INTE är lika bra som folk som haft körkort i några år, de får ju tänka lite på att din körning inte är perfekt o ha överseende, självklart till en viss gräns.

precis, man är inte perfekt och kommer bara utvecklas mer ju mer man kör och då lär man sig av sina misstag
Felicia H 2010-10-04 16:52 ! Citera #
Precis som du säger, man kommer att utvecklas, och då menar jag även den tiden du har ditt körkort! Du har ju tagit lektioner på trafikskolan du kan backa runt hörn, du kan parkera och du är uppmärksam! Jag tycker också att den du kör upp med ska tänka på att du kommer att utvecklas..

Jag kuggade för att jag inte var bromsberedd när en gående försökte springa över gatan. Han trodde jag tog för givet att han skulle stanna och att jag därför inte var bromsberedd. Jag tycker att det lät logiskt och att jag SKULLE ha varit bromsberedd. När han kuggade mig sa jag också att jag är ledsen för att jag väntade mig att få springa hem och tala om för föräldrarna de goda nyheterna, men också att jag förstod varför jag hade blivit kuggad och att jag inte heller skulle ha släppt ut mig i trafikens värld när jag inte är nära perfekt. Han nickade då och tyckte att jag tänkte rätt.. jag ska inte gå o tjura, utan lära mig av mina misstag :)
Victor A 2010-10-04 16:55 ! Citera #
Felicia H
Precis som du säger, man kommer att utvecklas, och då menar jag även den tiden du har ditt körkort! Du har ju tagit lektioner på trafikskolan du kan backa runt hörn, du kan parkera och du är uppmärksam! Jag tycker också att den du kör upp med ska tänka på att du kommer att utvecklas..

Jag kuggade för att jag inte var bromsberedd när en gående försökte springa över gatan. Han trodde jag tog för givet att han skulle stanna och att jag därför inte var bromsberedd. Jag tycker att det lät logiskt och att jag SKULLE ha varit bromsberedd. När han kuggade mig sa jag också att jag är ledsen för att jag väntade mig att få springa hem och tala om för föräldrarna de goda nyheterna, men också att jag förstod varför jag hade blivit kuggad och att jag inte heller skulle ha släppt ut mig i trafikens värld när jag inte är nära perfekt. Han nickade då och tyckte att jag tänkte rätt.. jag ska inte gå o tjura, utan lära mig av mina misstag :)

Om man hela tiden går runt och surar och inte tar till sig de åsikter läraren har så blir man inte en ny förare med körkort fortare än att bita i det sura äpplet och försöka igen.
Felicia H 2010-10-04 17:53 ! Citera #
Victor A
Felicia H

Om man hela tiden går runt och surar och inte tar till sig de åsikter läraren har så blir man inte en ny förare med körkort fortare än att bita i det sura äpplet och försöka igen.

Exactly! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I dag 22:40
6
I dag 22:34
11
I dag 17:36
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo