Start > Körkortsforum > Teoriprov

Teoriprov

Maja 2024-11-03 22:46 ! Citera #
Jag vill ha tips på hur jag kan förbättra min läsning via teori?? Är det någon som man ge ett bra tips? Vore jätte tacksamt!
Gäst 2024-11-04 00:01 ! Citera #
Jag rekommenderar dig att läsa körkortsboken, kolla på videos på Youtube och fortsätta göra sluttester i appen. Varva gärna teori och praktik, kör bil medan du studerar för att kunna hänga upp teorin i situationer. Jag rekommenderar även att plugga extra på trafiksäkerhet samt trafikregler, då de områdena berörs mest på teoriprovet.
Maja 2024-11-05 09:08 ! Citera #
Hej, kan någon vara snäll och säga hur jag ska läsa till min teori?? Har kuggad en gång:/… vore jätte tacksamt!
Gäst 2024-11-05 18:47 ! Citera #
Hej Maja. Personen ovan skrev precis jätte bra tips. Vad mer och hur konkret vill du ha tipsen? Finns ingen magisk formula utan du måste kunna alla moment och det krävs djup inlärning. Allt ifrån miljö, fordons kännedom , Trafiksäkerhet ,Trafikregler, Personliga förutsättningar m.m Du måste plugga detta helst, med boken, Appar, Slut tester, videos, kombinerat med övningskörning så det blir logiskt. Vissa lär sig jätte snabbt och klarar provet galant. Vissa måste lägga ner månader av plugg för lära sig. Vi är alla olika. Men med 42 poäng har du en bit kvar. Men känns ändå som du kan en del:)

Enda tipset jag kan ge och som jag själv fått är. Trafiksäkerhet/trafikregler är ca 70 procent av av provet ca 45-48 frågor. Även sätt videos om det på youtube av en körlärare. Stämde även in på mitt prov och 2 vänners då vi tog kortet nära.
Så se till att du är 100 procentig där. Och håll självklart koll på de andra momenten. Sedan ska man sätta slutprovet på elev centralen 10 gånger med 90% för att ha marginal till riktiga provet.
Nicke 2024-11-05 20:14 ! Citera #
Maja 2024-11-05
Hej, kan någon vara snäll och säga hur jag ska läsa till min teori?? Har kuggad en gång:/… vore jätte tacksamt!
Bara läs boken och gör quiz online! Hur svårt ska det va? Förstår mig inte på folk som kuggar teorin. Det är hur enkelt som helst
samlov 2024-11-05 20:23 ! Citera #
Tips fokusera på trafik regler och säkerhet.

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I går 19:16
8
I går 13:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor