Hej Maja. Personen ovan skrev precis jätte bra tips. Vad mer och hur konkret vill du ha tipsen? Finns ingen magisk formula utan du måste kunna alla moment och det krävs djup inlärning. Allt ifrån miljö, fordons kännedom , Trafiksäkerhet ,Trafikregler, Personliga förutsättningar m.m Du måste plugga detta helst, med boken, Appar, Slut tester, videos, kombinerat med övningskörning så det blir logiskt. Vissa lär sig jätte snabbt och klarar provet galant. Vissa måste lägga ner månader av plugg för lära sig. Vi är alla olika. Men med 42 poäng har du en bit kvar. Men känns ändå som du kan en del
Enda tipset jag kan ge och som jag själv fått är. Trafiksäkerhet/trafikregler är ca 70 procent av av provet ca 45-48 frågor. Även sätt videos om det på youtube av en körlärare. Stämde även in på mitt prov och 2 vänners då vi tog kortet nära.
Så se till att du är 100 procentig där. Och håll självklart koll på de andra momenten. Sedan ska man sätta slutprovet på elev centralen 10 gånger med 90% för att ha marginal till riktiga provet.