Start > Körkortsforum > Uppkörning i Tranås!

Uppkörning i Tranås!

kattenz123 2024-11-02 00:35 ! Citera #
Hej alla! Här i stockholm fanns ej körprovstid förrän i januari här.. Bokade därför i Tranås som hade tid redan nu i veckan och undrar om någon har kört upp där och om ni har några tips? Eller bara något att säga om hur det gick <3! Är så nervös redan haha :(( Har kört upp innan gick bara inte så bra lol
julia 2024-11-02 00:51 ! Citera #
Centrumrondellerna (vid vardera ände av Storgatan) är tvåfiliga! Väldigt få bilister vet om det, tyvärr. Storgatan har även ett shared space som både skyltas, stolpas och markeras med kullerstensväg. Där har du väjningsplikt för fotgängare.
Korsningen vid Hylands torg är vanligt att folk av någon anledning tror har en huvudled nu när vägen till storgatan är avstängd. Detta stämmer inte, låt dig därför inte dras med i strömmen om du skulle hamna där, det är högerregeln som gäller!
Nicke 2024-11-03 07:20 ! Citera #
Om du är nervös så borde du inte göra uppkörningen! Du är uppenbart inte redo. Man är liksom inte nervös inför något som man är redo för. Gör dig själv en tjänst och avboka tiden och öva mer istället
katten 2024-11-04 13:07 ! Citera #
julia 2024-11-02
Centrumrondellerna (vid vardera ände av Storgatan) är tvåfiliga! Väldigt få bilister vet om det, tyvärr. Storgatan har även ett shared space som både skyltas, stolpas och markeras med kullerstensväg. Där har du väjningsplikt för fotgängare.
Korsningen vid Hylands torg är vanligt att folk av någon anledning tror har en huvudled nu när vägen till storgatan är avstängd. Detta stämmer inte, låt dig därför inte dras med i strömmen om du skulle hamna där, det är högerregeln som gäller!
Tack!!! bra tips och ja många tvåfiliga rondeller blir så oklara men good to know tack <3
katten 2024-11-04 13:08 ! Citera #
Nicke 2024-11-03
Om du är nervös så borde du inte göra uppkörningen! Du är uppenbart inte redo. Man är liksom inte nervös inför något som man är redo för. Gör dig själv en tjänst och avboka tiden och öva mer istället
Lol det där är bullshit? klart man kan va nervös även fast man är redo, tror nervositeten hos mig handlar mer om att bli ”bedömd” än att jag inte tror att jag klarar av det, ganska drygt svar av dig
Vivsan 2024-11-05 13:05 ! Citera #
Berätta hur uppkörningen gick sedan. :) Jag kör också upp Tranås om ett tag. Hur var det att köra upp där? Lätt svårt?
Lycka till!
kattenz 2024-11-06 15:16 ! Citera #
GODKÄND! Uppkörningen gick jättebra jag fick köra med en jätte trevlig lugn man:)! Ganska lite trafik vid 13:45, fick köra i typ 5 rondeller hahah och köra lite på en slingrig landsväg, igenom storgatan, sen bara nosparkera vid trafikverkets parkering :lol: ! Det kommer gå bra för dig med!
Vivsan 2024-11-06 15:59 ! Citera #
Grattis!! Vad kul för dig :)
Vivsan 2024-11-06 16:07 ! Citera #
Tack, vi får hålla tummarna 8-)
Vivsan 2024-11-06 17:26 ! Citera #
Var det första gången du körde där eller tog du någon lektion innan? Något annat du kan säga om uppkörningen?

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I går 19:16
8
I går 13:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor