Körkortonline > Körkortsforum > Kuggad 3:e gången - ovan med b…

Kuggad 3:e gången - ovan med bilen?

Rja I går 10:25 ! Citera #
Nicke 2024-10-30
Hyr en bil av samma modell som du ska köra upp i nästa gång och öva. Säg också till examinatorn att du övningskört i en Volvo 740 och aldrig har kört en modern bil så får dom förklara för dig. Be dom också om att öva lite på parkeringen när uppkörningen börjar. Var också aggressiv och låtsas som att du kan allt. Man får omdelbart mer respekt då och dom vågar inte kugga en. I samband med att du kör så kan du spontant säga ”hoppas jag klarar uppkörningen, annars jävIar!” ;)
Nej, det ska man inte göra. Jag hade frågor om den nya bilen där inställningarna för sätet, växel-lådan och justering av speglarna var annorlunda än bilen jag är van vid att köra. Jag förstod allt ganska snabbt men hade en fråga strax efter att vi hade börjat, sen inget mer. Det var huvudorsaken till att jag blev underkänd på körprovet.

Ta en bil du är van vid förman får inte välja vilken bil man ska köra på Trafikverket.

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I går 19:27
1
I går 17:51
7
I går 11:27
7
I går 11:26

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov