Strunt! Man ska kunna köra vilken bil som helst! Annars ska man inte ha körkort!
Det är dock inte varje dag man kör en bil man inte alls är van vid. Jag har varit bilägare och i princip bara haft bensindrivna bilar. Jag tycker att dieselbilar, framförallt diesel-Golfar, är riktiga helvetesbilar och det är bara dålig stil av Trafikverket att låna ut såna bilar för uppkörning. När jag skulle köra upp och fick låna Trafikverkets diesel-Golf i Västerås så borde jag hellre ha erbjudits av en trafikskola att få låna en av deras körskolebilar för att kunna slippa Trafikverkets diesel-Golfar.
Jag hade ändå tagit körlektioner hos Staffans trafikskola hemma i Älvsjö, och de borde ha erbjudit mig att få låna deras bil för uppkörning då jag skulle åka till Västerås. Den där trafikläraren Malin på trafikskolan sa aldrig till mig att jag kan få låna hennes bil eller hennes kollegas bil när jag ska ha uppkörning, så jag slipper Trafikverkets bil eftersom det kan bli svårt att vänja sig vid en helt ny bil.
Fördelen med att låna Staffans trafikskolas bil för uppkörning kunde också ha varit att de hade följt med mig till Västerås, där jag skulle köra upp, och låtit mig övningsköra lite i stan innan uppkörningen började, så jag kunde bekanta mig med vägarna lite.