Körkortonline > Körkortsforum > Kuggad 3:e gången - ovan med b…

Kuggad 3:e gången - ovan med bilen?

Rja 2025-04-02 10:25 ! #
Nicke 2024-10-30
Hyr en bil av samma modell som du ska köra upp i nästa gång och öva. Säg också till examinatorn att du övningskört i en Volvo 740 och aldrig har kört en modern bil så får dom förklara för dig. Be dom också om att öva lite på parkeringen när uppkörningen börjar. Var också aggressiv och låtsas som att du kan allt. Man får omdelbart mer respekt då och dom vågar inte kugga en. I samband med att du kör så kan du spontant säga ”hoppas jag klarar uppkörningen, annars jävIar!” ;)
Nej, det ska man inte göra. Jag hade frågor om den nya bilen där inställningarna för sätet, växel-lådan och justering av speglarna var annorlunda än bilen jag är van vid att köra. Jag förstod allt ganska snabbt men hade en fråga strax efter att vi hade börjat, sen inget mer. Det var huvudorsaken till att jag blev underkänd på körprovet.

Ta en bil du är van vid förman får inte välja vilken bil man ska köra på Trafikverket.
Björn He 2025-04-12 20:53 ! #
Nicke 2024-11-01
Strunt! Man ska kunna köra vilken bil som helst! Annars ska man inte ha körkort!
Det är dock inte varje dag man kör en bil man inte alls är van vid. Jag har varit bilägare och i princip bara haft bensindrivna bilar. Jag tycker att dieselbilar, framförallt diesel-Golfar, är riktiga helvetesbilar och det är bara dålig stil av Trafikverket att låna ut såna bilar för uppkörning. När jag skulle köra upp och fick låna Trafikverkets diesel-Golf i Västerås så borde jag hellre ha erbjudits av en trafikskola att få låna en av deras körskolebilar för att kunna slippa Trafikverkets diesel-Golfar.
Jag hade ändå tagit körlektioner hos Staffans trafikskola hemma i Älvsjö, och de borde ha erbjudit mig att få låna deras bil för uppkörning då jag skulle åka till Västerås. Den där trafikläraren Malin på trafikskolan sa aldrig till mig att jag kan få låna hennes bil eller hennes kollegas bil när jag ska ha uppkörning, så jag slipper Trafikverkets bil eftersom det kan bli svårt att vänja sig vid en helt ny bil.
Fördelen med att låna Staffans trafikskolas bil för uppkörning kunde också ha varit att de hade följt med mig till Västerås, där jag skulle köra upp, och låtit mig övningsköra lite i stan innan uppkörningen började, så jag kunde bekanta mig med vägarna lite.
kk i 30år 2025-04-14 10:59 ! #
Hur kan man skylla på Bilen 2025?kunde hållt mig dig om den varit 30-50år Gamall
INSE FAKTA du kanske saknar nåt eller mycket?
om man klarar uppkörning direkt oavsett så behövs det många timmar träning
man är inte fullfjädrad chaufför bara för att man klarar uppkörning
men du som KUGGAT 3ggr kanske behöver köra många timmar
på körskolan

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 19:13
15
2025-04-29 11:39

Ladda ner Teoribok 2025 gratis

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken
Tryckt version (569 sidor):
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se
Testa ett teoriprov