Start > Körkortsforum > Tips om övningskörning!

Tips om övningskörning!

Kristina 2010-09-30 17:27 ! Citera #
Hej alla trafikanter.

Jag är en tjej som börjat övningsköra och skulle gärna vilja ha lite tips osv om vad man ska tänka på i trafiken t ex om hur man ska kolla i speglar, när man ska blinka osv. Bor tyvärr långt ifrån någon trafikskola så tänkte höra med er här inne som kanske har gått/går trafikskola eller tar uppkörningslektioner och vad era körlärare säger/påpekar att man ska göra under körningen?

Skulle vara väldigt tacksam för lite hjälp så jag vet hur jag ska bete mig i trafiken.
Abbe 2010-09-30 21:25 ! Citera #
Det omöjligt att skriva allt här och nu! Det är mycket man ska knunna, genom tiden lär du dig förhoppninsvis.

Kolla back och sidospeglar innan du svänger, placering på vägen, hantera bilen, krypköra, trafikregler, högerregeln,du måste kunna vara beredd när det händer nåt, kolla långt fram inte nära bilen, vad döljer sig bakom bussen?

Du ser ju, det oändligt saker att kunna.

Men börja lära dig grunderna privat med din handledare, växla typ så. bromsa före koppla inte tvärtom etc.

Sedan rekommenderar jag dig trafikskola dem ve tmånga saker som vi inte vet!!! tillexempel högerreglen, många av våra privata handledare vet ej eller har glömt bort högerregeln.

Lycka till!
Kristina 2010-10-12 23:52 ! Citera #
Tack så mycket för dina tips! :) Hoppas fler har några tips?
marre555 2010-10-30 21:11 ! Citera #
Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor