Start > Körkortsforum > Vilken bil Nyköping?

Vilken bil Nyköping?

BigO 2024-10-30 10:51 ! Citera #
Hej!

Har uppkörning i Nyköping imorgon och undrar vilken bil det kommer att vara? Ska köra upp för Automat körkort.
Kuggade förra veckan i Farsta med trafikskolans bil men vet att trafikverket där har nyare Volvo XC40, är det samma i Nyköping för er som kört upp där nyligen?

Slänger även in frågan om det är något speciellt att vara uppmärksam för t.ex, gångfartsområden eller liknande som kan vara lätta att missa?
YKJT 2024-10-30 13:07 ! Citera #
Hej,

Du kan se det här:

https://uppkorningblog.com/2016/07/22/vilka-bilar-anvander-trafikverket-pa-korproven/

XC40/XC60
BigO 2024-10-30 13:16 ! Citera #
Kollade där men artikeln är från 2016 så är svårt att se om det är nya eller gamla modellen xc40/xc60 som används
Bor nära Nyköping 2024-10-30 14:05 ! Citera #
Jag körde upp där i april, dock för manuell. Såg i deras häfte att dom bara hade xc40 och eventuellt xc60. Borde vara samma fortfarande eftersom det var så pass nyligen :)

Nyköping har gångfartsområde mitt i centrum men den är tydligt skyltad så den borde du inte kunna missa om ni kör där. Finns en del rondeller och ställen med utfarts regeln men gissar att du har bra koll på det, är bara att vara uppmärksam.
BigO 2024-10-30 14:49 ! Citera #
Bor nära Nyköping 2024-10-30
Jag körde upp där i april, dock för manuell. Såg i deras häfte att dom bara hade xc40 och eventuellt xc60. Borde vara samma fortfarande eftersom det var så pass nyligen :)

Nyköping har gångfartsområde mitt i centrum men den är tydligt skyltad så den borde du inte kunna missa om ni kör där. Finns en del rondeller och ställen med utfarts regeln men gissar att du har bra koll på det, är bara att vara uppmärksam.
Toppen tack så mycket!

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I går 19:16
8
I går 13:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest