Start > Körkortsforum > Vilken bil kör man upp med i U…

Vilken bil kör man upp med i Upplands-Väsby(manuell bil),?

Gäst 2024-10-15 15:40 ! Citera #
Hej,

Jag ska köra upp i Väsby om ca 2 veckor och är nervös. Vilken bil kör man upp med och har ni tips ni som har kört upp där? Jag har kört olika rutter i Väsby/Rotebro/Rosersberg.
Gäst 2024-10-15 17:22 ! Citera #
Man kör upp med en volvo xc40 om det är manuell. Men har sett att automat också har samma.
Gäst(trådskapare) 2024-10-15 17:45 ! Citera #
Gäst 2024-10-15
Man kör upp med en volvo xc40 om det är manuell. Men har sett att automat också har samma.
Ok nice. Jag har hört att de är sköna att köra i. Hur är det med växlingen och dragläge? Är det dieselbil eller bensin? Står det rekommendation när man ska byta växel? På min skruttiga bil så byter jag från växel 1 till 2 efter att ha rullat bilen i några meter. Hur är det med volvon?
:) 2024-10-15 18:46 ! Citera #
Jag tyckte bilen var jättenajs , stod när man skulle växla och även vad hadtighenen var
Gäst(trådskapare) 2024-10-15 19:11 ! Citera #
:) 2024-10-15
Jag tyckte bilen var jättenajs , stod när man skulle växla och även vad hadtighenen var
Vad skönt att höra. Hoppas jag klarar på första försöket. Hur var din trafikinspektör? Hoppas de är trevliga.
:) 2024-10-15 19:21 ! Citera #
Min var jättetrevlig lycka till!!
Gäst(trådskapare) 2024-10-15 19:36 ! Citera #
:) 2024-10-15
Min var jättetrevlig lycka till!!
Tack så mycket. Har du några tips som du kan dela med dig? Skulle uppskatta det enormt.
Gäst 2024-10-15 19:40 ! Citera #
Jag körde upp med automat men alla bilar jag sett runt trafikverket.se i Väsby är Volvo xc40 eller xc60. Jag körde upp två gånger i Väsby, fick köra båda bilarna, klarade på andra försöket. Båda inspektörerna var sååå trevliga och noga med sina instruktioner. Fick även förvarning om hastighetsbegränsningar och vilken fil jag skulle placera mig i vid något tillfälle.

Ena uppkörningen körde jag mest motorväg och lite i centrum i Väsby samt rotebro, den andra var det kort motorväg och resten villaområde mer eller mindre. Fick parkera bredvid en bil (valfri parkering) första gången och andra gången fick jag backa runt hörn två gånger av någon anledning. Annars inga konstigheter.

Lycka till!
Gäst(trådskapare) 2024-10-15 20:45 ! Citera #
Gäst 2024-10-15
Jag körde upp med automat men alla bilar jag sett runt trafikverket.se i Väsby är Volvo xc40 eller xc60. Jag körde upp två gånger i Väsby, fick köra båda bilarna, klarade på andra försöket. Båda inspektörerna var sååå trevliga och noga med sina instruktioner. Fick även förvarning om hastighetsbegränsningar och vilken fil jag skulle placera mig i vid något tillfälle.

Ena uppkörningen körde jag mest motorväg och lite i centrum i Väsby samt rotebro, den andra var det kort motorväg och resten villaområde mer eller mindre. Fick parkera bredvid en bil (valfri parkering) första gången och andra gången fick jag backa runt hörn två gånger av någon anledning. Annars inga konstigheter.

Lycka till!
Det låter bra. Tack så mycket. Vad var det som fick dig att kugga på första försöket?
Gäst 2024-10-16 16:25 ! Citera #
Gäst(trådskapare) 2024-10-15
Det låter bra. Tack så mycket. Vad var det som fick dig att kugga på första försöket?
Jag kuggade på en rondell första gången. Jag skulle rakt fram i rondellen, råkade lägga mig i vänster fil innan rondellen och hamnade därmed i vänster fil i rondellen, blev nervös och stressad och gjorde ett för snabbt filbyte till höger fil i rondellen. Inspektören bedömde detta som för riskfyllt och kuggade på det. En kombination av dålig riskbedömning och dålig planering antar jag. :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo