Start > Körkortsforum > Underkänd uppkörning. Ska man …

Underkänd uppkörning. Ska man ge upp?

Gior 2024-10-11 09:54 ! Citera #
Blev underkänd på uppkörningen. Känns som värsta nederlaget. Min teoriprov har nu gått ut så för att göra om uppkörningen så måste jag göra om teoriprovet. De flesta förarprov tider i sthlm är tidigast runt december. Känns som om man är tebax på ruta ett. Fast jag antar att trafikverket måste suga folk på pengar genom att sätta tidsgräns på teorin. Har extra jobb för att ha råd med ta körkortet.
Nu förstår jag delvis varför många lägger ner för att ta det där jäkla rosa kortet.

Nån i min situation? Jag behöver en kram...
Mayday27 2024-10-11 11:31 ! Citera #
Keep checking every 30 minutes or so, slots will open up every now and then. Keep faith and don’t lose hope (:
Gäst 2024-10-11 11:42 ! Citera #
Ge inte upp!! Du har kommit lång väg om du gjort riskettan, risktvåan och kommit så pass långt att du känner dig redo att köra upp. Se till att boka uppkörningen ca 2-3 veckor efter teorin (den går ju att boka om ifall du failar), och plugga mycket på teorin så du vet att du klarar provet, så tror jag inte det är lika jobbigt. Tänk att du nästan är där, och vad skönt det skulle vara att få det överstökat. Om några år när du letar jobb i en bransch där körkort behövs, eller att du kanske skulle behöva skjutsa barnen till en fotbollsmatch en halvtimme bort, så kommer du vara glad över att du fortsatte kämpa när du var ung.
John 2024-10-11 12:45 ! Citera #
Vi utgår ifrån att du kör ”privat” och inte genom en trafikskola. Ett tips är att boka en körlektion hos utbildad trafiklärare, så han eller hon kan göra en kunskapsbedömning. Bara för att du själv eller mamma eller pappa tycker att du är redo så är man sällan det.

Allt för många kör bara privat hemma och missar helheten i sin körning. Det är jättebra att övningsköra hemma, men det behöver kombineras med körlektioner hos en trafikskola också.
Gior 2024-10-11 13:19 ! Citera #
John 2024-10-11
Vi utgår ifrån att du kör ”privat” och inte genom en trafikskola. Ett tips är att boka en körlektion hos utbildad trafiklärare, så han eller hon kan göra en kunskapsbedömning. Bara för att du själv eller mamma eller pappa tycker att du är redo så är man sällan det.

Allt för många kör bara privat hemma och missar helheten i sin körning. Det är jättebra att övningsköra hemma, men det behöver kombineras med körlektioner hos en trafikskola också.
Hej!

Det stämmer delvis. Har mest kört privat men två veckor innan så tog jag körlektioner med trafikskola. Fick många bra tips och råd men ren generellt så sa de att jag var redo. Det som hände var att lyset var gult och jag trodde att jag skulle hinna. Men valde till sist att stanna pg a en taxi tätt i baken. Trodde att allt gick bra tills vi kom tebax till trafikverket. Underkänd för att hjulen nuddade stop strecket vid trafikljusen. Inget annat. Du måste öva med korsningar sa hon och försvann vips.
Men i resultatet står det att jag måste i stort sätt öva på allt! Förvirrande.
Minie 2024-10-11 13:54 ! Citera #
NEJ!!!

Ge inte upp! Kände samma sak tills jag klarade min uppkörning idag efter 3 kuggningar. Du har gjort massa saker för att komma hit. Ge inte upp vid målsnöret!
RiverOak 2024-10-11 14:44 ! Citera #
Du är verkligen inte tillbaka på ruta ett! Du är ju nästan klar med kortet ju.
För mig hjälpte det att se kuggningarna som en del av vägen till kortet bara. Ja, det kan vara frustrerande, minst sagt, men det är bara att hoppa upp på hästen igen.
Du kommer fixa det!

Transportstyrelsens nya förslag är att utöka teoriprovets giltighetstid med 12 månader. Kommer bli mindre stressigt för aspiranterna framöver om det går igenom.
Dock föreslår de också att förbjuda täta omprövningar. Det ska vara minst två veckor emellan.
RiverOak 2024-10-11 14:45 ! Citera #
Till tolv månader skulle det stå. :)
Lule hockey 2024-10-11 15:22 ! Citera #
Ge inte upp. Jag kände mig också nere efter första uppkörningen som blev underkänd även fast det gick bra, tyckte jag. Körde upp andra uppkörningen (farsta) som jag tyckte gick sämre än första, men blev godkänd. Var helt säker på att han skulle säga underkännt men han sa att min körning var godkännd. Gissa om jag jublade i bilen med 2 kontrollanter från trafikverket i baksätet också. Vilken känsla.

Kämpa vidare så kommer du också få njuta av den känslan inom en snar framtid.
pippi 2024-10-11 17:52 ! Citera #
Lule hockey 2024-10-11
Ge inte upp. Jag kände mig också nere efter första uppkörningen som blev underkänd även fast det gick bra, tyckte jag. Körde upp andra uppkörningen (farsta) som jag tyckte gick sämre än första, men blev godkänd. Var helt säker på att han skulle säga underkännt men han sa att min körning var godkännd. Gissa om jag jublade i bilen med 2 kontrollanter från trafikverket i baksätet också. Vilken känsla.

Kämpa vidare så kommer du också få njuta av den känslan inom en snar framtid.
Vilka områden fick du köra i Farsta?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest