Start > Körkortsforum > Uppkörning Farsta Automat

Uppkörning Farsta Automat

Ahlgrensbil34 2024-10-10 22:25 ! Citera #
Jag har tidigare kört upp för manuell och kuggat 3 ggr.
Nu har jag tagit flera lektioner för automat istället och jag har klarat teoriprovet.

Jag har uppkörning i Farsta nästa vecka, men idag hade jag en så kallad ”Utbildningskontroll” via min körskola. Den gick riktigt dåligt vilket jag blev så himla besviken över då jag innan kände mig redo och säker….

Jag har verkligen haft det kämpigt med körkortet och känner mig så dålig och det känns som att jag ena dagen är säker och kör riktigt bra men att jag sen gör fel på allt från ingenstans. Det är så svårt att känna sig redo.

Jag tycker det är supersvårt med min planering av körningen speciellt när jag kör i nya områden. Jag försöker verkligen titta långt fram men blir så stressad i vissa nya situationer.

Har ni några tips på hur jag ska göra/tänka?
Mysan 2024-10-11 08:03 ! Citera #
Hej! Jag själv har min uppkörning i Farsta nästa vecka, men min kompis har kört upp där två gånger hittills, de hon själv har sagt att dom är väldigt noga med broms beredskapen osv.

Mitt största tips är att försöka köra lite innan för att värma upp nerverna om du har möjlighet. Sen så min körlärare att de är bra att köra i området någon gång innan, men att INTE kunna området utantill då man oftast brukar ”slarva” mer då.

Även fast man oftast är super nervös så tänkt att de är som din körlektion. Småprata lite och fokusera på de du gör. Att göra vissa små fel som att tex. glömma komma helt o hållet i speglarna innan du blinkar är inte hela världen. Så länge du inte gör dessa ”små fel” upprepade gånger så ska du vara fine.

Uppkörningen går ut på att du ska visa att du är bekväm i din körning och en trygg förare. Så länge du försöker slappna av och fokusera på ditt så kommer det gå superbra!

Lycka till!
Ahlgrensbil34 2024-10-16 12:55 ! Citera #
Tack snälla för bra tips! Körde upp idag och klarade det!!!! Är så glad. Hoppas innerligt att det gick bra för dig också!
emma 2024-10-16 15:40 ! Citera #
Ahlgrensbil34 2024-10-16
Tack snälla för bra tips! Körde upp idag och klarade det!!!! Är så glad. Hoppas innerligt att det gick bra för dig också!
Jag känner precis som du (går bättre vissa dagar, sämre andra) och ska göra min första uppkörning nästa vecka. Det är i Farsta med automat. Jag är så enormt nervös och undrar
1. Vilken bil fick du köra och vad fick du göra under säkerhetskontrollen?
2. Vart körde du?
3. Vilken feedback fick du sen av instruktören?

Är så enormt nervös och känner att jag kommer göra misstag bara av nervositetens skull :(

Stort grattis till körkortet förresten!!
Gäst 2024-10-16 16:38 ! Citera #
Svårt att kugga om man övat rätt. Kan planera och övat nya områden och utmanat sig själv. Samt att manövreringen sitter som ett smeck. Samt alla detaljer med placering osv. Många tror att de är redo för de kan köra motorväg etc då de brukar vara läskigast i början. Öva nu sista dagarna i nya områden varje gång typ inne i stan osv ta dig till nya platser varje gång där det är mkt buss filer filbyten skyltar osv. Samt öva alla backnings moment som Hörn/fick/backparkering många slarvar med de momenten och kuggar på manövrering. Samt släpp prestigen att du MÅSTE klara de på första försöket. Se det som du ska bara träffa en ny trafiklärare och visa vad du kan. Ett annat tips gå ej in i väntrummet för tidigt stå hellre utanför ta en promenad runt trafikverket eller något om du kommer tidigt sjukt nervös stämning där inne:D

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I går 19:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov