Start > Körkortsforum > Uppkörning Upplands Väsby

Uppkörning Upplands Väsby

Segis 2024-10-08 11:40 ! Citera #
Hej!

Har uppkörning i Upplands Väsby snart. Nån som har kört upp där, vilken rutt tog ni? Hur var trafiken? Några ”krångliga” korsningar eller liknande att hålla koll på?

Mvh
Gäst 2024-10-08 18:59 ! Citera #
Korsningarna är fine runt om i Väsby, inget komplicerat där. Stora rondellen i Väsby är lika dryg som vilken rondell som helst när det är rusning, annars OK. Rondellerna i rotebro lite värre, kör försiktigt och se till att placera dig rätt när du kör mot rondellen så kommer det gå toppen. Finns tex ställen det är 3 filer innan rondellen. Vänster fil= svänga vänster. Mittenfil= rakt fram och högersväng. Högerfil= endast högersväng.
Finns också en rondell i rotebro som typ är formad som en jordnöt, den är lite förvirrande att köra i men funkar som en vanlig rondell mer eller mindre. Mest hjärnan som ställer till det för en då formen på den är konstig
Gäst 2024-10-09 11:17 ! Citera #
Jag körde upp där för en vecka sedan, tyckte det var väldigt chill men kan också ha att göra med att jag övat på att köra där i rusningstrafik tidigare. Väsby har generellt väldigt mycket trafik, men bara du inte kör 16-19 så borde det vara väldigt lätt hanterligt om du kört så pass mycket att du är redo för körkort. Som personen ovan mig skrev så finns det en rondell som är formad som en jordnöt som kan vara lite förvirrande, jag skulle rekommendera att testa köra i den innan uppkörningen så att du slipper stressa över det. Jag kommer inte dela med mig av exakta rutten då jag tycker man borde vara säker nog att köra var som helst om man ska ta körkort Men kan informera dig om att jag körde på både stadstrafik, grusad landsväg, motorväg och tätbebyggt villaområde, så det är bra att känna sig trygg med samtliga. Stort lycka till på provet!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor