Hej!
Jag vet att många av er söker informations kring uppkörningar i Upplands Väsby, så låt mig försöka beskriva lite om rutterna jag tog och misstag jag gjort.
Det vanligaste man börjar med är: maps.ie/map-my-route/viewMap.php?route=287395, sen väljer instruktören antingen motorväg eller landsväg till dessa 2 rondeller: ibb.co/8cPz3sV sen får du därefter förmodligen köra till ”stora marknaden” ligger nära rondellen åt höger i bilden innan.
Igår gjorde jag uppkörningen och misslyckades på grund av hög press och stress, gjorde faktiskt ett par slarv men kuggades för jag körde allt för nära en lastbil när jag skulle ansluta genom accelerationsfältet tillbaks till E4 Sundsvall via Rotebro rondellen, förstod vad min instruktör menade. Fick tid nästa dag, kom väldigt tidigt men såg till att inte gå in i vänte-rummet! Det är så spänd spänning där och allt du kan tänka på är uppkörningen. Gå istället runt där och kolla på parkeringen du kommer köra ut från, vädret och vägunderlaget. Andas ordentligt. Du klarar det!
Mitt enda tips är att seriöst försöka koppla av och känna dig bekväm innan du kör ut ur parkeringen.