Start > Körkortsforum > Behöver man göra säkerhetskont…

Behöver man göra säkerhetskontrollen 2 gånger

Nina 2024-09-14 18:50 ! Citera #
Behöver svar på rubriken efter att ha kuggat.
RiverOak 2024-09-14 18:58 ! Citera #
Det är väldigt vanligt att de skippar vid nästa uppkörning men du kan inte räkna med det.
Jag fick göra den två gånger. Men andra gången var bara att kolla tutan :)
Nina 2024-09-14 20:07 ! Citera #
Är lite orolig över en mer extensiv säkerhetskontroll eftersom jag bara behövde kontrollera blinkers.
Gäst 2024-09-14 22:12 ! Citera #
Nina 2024-09-14
Är lite orolig över en mer extensiv säkerhetskontroll eftersom jag bara behövde kontrollera blinkers.
Man kan få göra en säkerhetskontroll vid varje körprov, men dom var den godkänd vid förra körprovet så brukar 99% av inspektörerna hoppa över den.
Ibland säger dom att man själv får bestämma en kontroll
1 2024-09-14 22:37 ! Citera #
Nina, inspektören kan inte se vad du gjorde på förra säkerhetskontrollen, endast om den var godkänd eller underkänd.
Gäst 2024-09-15 16:06 ! Citera #
Precis, var säkerhetskontrollen godkänd ska man inte behöva göra den igen sa min trafiklärare. Behövde själv ej göra om den. Däremot min polare fick göra 2 kontroller för han kugga sin.
Nisse 2024-09-15 16:33 ! Citera #
Du kan få göra den varje gång, det är upp till inspektören. Oftast behöver du inte göra om den om du klarat av den innan.
Men det är som sagt upp till varje inspektör att bestämma och inget som trafiklärarna bestämmer, så om trafiklärarna säger att du inte behöver det så har de fel.
Gäst 2024-09-15 17:24 ! Citera #
Ne klart det är upp till inspektören i slutändan. Men inspektören tittar på din förra körning innan det möter dig, och fokuserar mer på de moment du blev underkänd på en de du klarat. Så det är vääääldigt liten risk att du får göra om säkerhetskontrollen. Snarare går de igenom bilen och berättar hur den funkar osv. Jag frågade även om jag fick ta en liten runda på parkeringen innan vi körde ut för att känna lite på gas och broms vilket va helt ok:) alla mina 3 inspektörer jag träffat har varit jätte trevliga men som i alla branscher så finns det alltid jobbiga jävlar:)
Gäst 2024-09-15 19:56 ! Citera #
Gäst 2024-09-15
Precis, var säkerhetskontrollen godkänd ska man inte behöva göra den igen sa min trafiklärare. Behövde själv ej göra om den. Däremot min polare fick göra 2 kontroller för han kugga sin.
Där har din trafiklärare fel..
Gäst 2024-09-15 20:37 ! Citera #
Ne jag är med på att han har fel. Han i princip lovade och garanterade att de ej skulle göra en till säkerhetskontroll. Är ju ändå en del moment man ska hålla koll på. Alla bilar är ju lite annorlunda även så kan ju bli en dålig start psykologiskt om man kuggar den. Så Nina du kommer nog till största sannolikhet inte behöva göra den igen. Men det är som sagt upp till inspektören:)

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 23:29
3
I går 19:47
6
I går 18:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest