Kuggad
Har nu kuggad för andra gången och det känns så himla bittert. Hela körningen går galant och känner på mig att jag kommer greja det tills jag ska in på en landsväg och råkar rullar in med fel växel och får motor stopp. Hon säger sen allt var så bra om du inte fick motorstopp där skulle det vara en ära ge dig kortet idag vilket fick mig ärligt talat bli tårögd. har tappat all hopp och teorin går ut snart och vet inte vad jag ska ta mig till. Känns som allt faller isär bara.
Misströsta inte! Du kommer att greja det om det bara föll på en sån liten (om än trafikfarlig) tabbe. Du kommer ju troligtvis inte göra om det misstaget igen iaf
Tänk på att resten av din körning gick bra! Du kan ju dethär!
Fattar kugga också min andra uppkörning på en skitgrej. De som va skönt inför 3 va att nervositeten hade släppt helt. Hade mer bara ångest av allt meckande med ta sig till uppkörningen stället tidigt, transportkostnaderna, samt lägga ut de där 1600 varje gång, missa jobb osv. Men 3 satt och du som är så nära så kommer det sitta närsomhelst. Ge inte upp nu bara tänk på all tid och pengar du investerat redan. In och uppdatera trafikverkets hemsida och kör igen det är din dag nästa gång.
Gäst 2, det är exackt det du säger jag känner. Har så mycket ångest över pengarna som lagts och kunde undvikt att inte lägga ut mer om jag inte var så dum. Men tackar er 2 för ert fina stöd och hoppas jag tar det snart.
Precis. Men tänk lite åt detta håll. Du har nu till och med fått bekräftat av inspektören att du kör riktigt bra. Min första uppkörning va jag piss nervös och kuggade på typ allt pga av att jag gjorde en jätte stor grej av det berättade för alla satte stor press på mig själv osv. Blev tok nervös fick tunnelseende alla moment gick åt helvete. Andra gången berätta jag inte för någon. Kuggade då på att jag åkte för snabbt in i en rondell va rusningstrafik och tänkte att jag måste ta för mig lite men inspektören ingrep. Jäkligt surt för va precis i slutet. Gjorde väll en halv kass back parkering också vid trafikverket men tänkte de e kört pga av ingripandet. 3 gången satt allt. Som sagt du behöver bara lite flyt nu, en bra dag. Tänk såhär en uppkörning kostar typ som en körlektion. Se det som att du ska träffa en ny trafiklärare. Berätta inte för folk att du ska köra upp. Om du kommer tidigt till trafikverket gå ej in i väntrummet direkt om det lång tid till din tur. Så jävla nervös stämning där inne. Gå runt lite utanför i frisk luft lyssna på någon skön låt eller motivations video. Gå in när de är några min kvar till din tid. Sen krossa uppkörningen. För övrigt oroa dig inte om du får en ny ort som du aldrig kört i. Jag övade som fan i uppkörningsorterna de första 2 försöket och failade. 3 Ny ort aldrig kört där och godkänt.
Senaste foruminläggen
Rubrik
Teoribok 2025
Finns som gratis PDF (367 sidor) och tryckt version (569 sidor)
Körkortsboken 2025