När man åker mot Stockholm på bild A ska man vara på det högra eller vänstra körtfältet
Ligger du i vänstra körfältet och ska mot Stockholm på uppkörningen, så kommer provförrättaren att tänka varför du inte ligger i grundplacering
Hi,
Did you take the test for an automatic car? What cars does the Trafikverket have for automatic?
I appreciate any help you can provide.
Fick du backa runt hörn? isf i vad för område
I drove manual and i believe they have toyotas for the auto cars but I’m not sure.
När man åker mot Stockholm på bild A ska man vara på det högra eller vänstra körtfältet
Skulle rekommendera att köra på vänster körfält då du annars måste ta hänsyn till de i inre körfältet för att de ofta inte hänger med på vad du sysslar med i yttre körfältet om du ska åt vänster (om du inte blinkar vänster genom hela rondellen), det var någon som började svänga ut medan jag körde yttre och tror de antog att jag skulle köra ut.
C) är ingen rondell
C) är en 8 formad rondell med 4 utfarter, kolla noga på bilden : )
Skulle rekommendera att köra på vänster körfält då du annars måste ta hänsyn till de i inre körfältet för att de ofta inte hänger med på vad du sysslar med i yttre körfältet om du ska åt vänster (om du inte blinkar vänster genom hela rondellen), det var någon som började svänga ut medan jag körde yttre och tror de antog att jag skulle köra ut.
Ber om ursäkt, jag misstolkade, detta gäller ifall du ska köra ut mot Sundsvall.
Håll yttre körfält om du ska rakt fram, det blir enklare att köra ut.
I drove manual and i believe they have toyotas for the auto cars but I’m not sure.
Toyota Carolla?
Har faktiskt ingen aning om det var Corolla men det är en liten mer kompakt liten toyota men som sagt jag är inte helt säker.
Körde upp i Väsby igår, first try. Som andra nämnt, riktigt trevliga i receptionen. Min provförrättare, Anna, kvinna i 40-årsåldern, var så himla trevlig och pedagogisk. Man kände direkt att hon ville att man skulle lyckas. Mitt tips, kör upp här, kändes som man var på landet och alla var helt prestigelösa. Tack Anna för trevligt bemötande och nu svävar man på molnen över kortet. Tog för automat och bilen var en Volvo XC40 RECHARGE. Rutten, mot Rosersberg, gamla Uppsalavägen sedan, in i Rosersbergs Villastad för parkering och backning osv, sedan samma väg tillbaka med lite andra rondeller och korsningar på vägen tillbaka. Bra rutt med motorväg, landsväg, stadskörning, litet område osv. Allt kändes bra och det pga Annas bemötande som gjorde att man körde precis som hemma.