Start > Körkortsforum > Uppkörning i upplands väsby- m…

Uppkörning i upplands väsby- mina tankar

Anka 2024-09-13 10:00 ! Citera #
Uppkörning i Upplands väsby var ganska enkel med tanke på att man bara körde motorväg, vanlig väg, 4 rondeller, 4 korsningar. Men för de som kör manuell skulle jag förvarna att kopplingen är väldigt seg att dra upp. Det var min synpunkt och något jag blev på underkänt för att jag inte kom fram tilltäckligt snabbt. Fråga mig gärna om ni har några frågor.
Gäst 2024-09-13 11:00 ! Citera #
Var inspektören snäll har uppkörning där snart också. Vad menar du med kopplingen är seg också samt hade de inte hänsyn till att du inte kanske kört en sådan bil innan.
Anka 2024-09-13 11:44 ! Citera #
Inspektören var snäll men jag hade knappt någon säkerhetskontroll bara blinkers och tuta, vet inte om det är bra eller dåligt. Inspektören frågade bara ifall jag kört en Volvo innan men det hade jag inte gjort. Kopplingen var seg på sättet att det var väldigt mjuk, är ganska van med att köra bilar med en ”hård” koppling dvs. direkt går ner eller upp, men på bilen kändes det som om kopplingen knappt gick ner. Det var min upplevelse. De tog ingen hänsyn till att jag inte kört en sådan innan.
Gäst 2024-09-13 12:23 ! Citera #
Tack för värdefull information till uppkörningen! Jag har själv uppkörning där om ca 2 veckor. Jag undrar om du fick göra någon lite mer ”komplicerad” parkering, typ backa in på en parkeringsplats där det var mycket trafik runtom eller fickparkering i liten ficka? Samt nämnde du att du kört en bil som fungerade väldigt annorlunda?
Samma gäst som ovan 2024-09-13 12:28 ! Citera #
Undrar även om du vet namnet på bilen du körde? Har hört att det är en ”stor volvo” man får köra om man kör upp för manuellt körkort där, men hade varit nice att veta om det är en som är en liknande en XC60 eller V40 typ.
Anka 2024-09-13 12:33 ! Citera #
Är glad att hjälpa till framtida uppkörare för det fanns inte så mycket information om det innan. Jag gjorde en ganska enkel parkering dvs. bara köra framåt och parkeringen var helt tom. Vet dock inte om det var för att jag haft problem innan som inspektören gav mig en sådan enkel uppgift. Jag behövde inte fickparkera eller liknande men öva på det ändå för det kan såklart komma på provet. Jag ska dock förvarna att trafiken i rondeller under uppkörningen var mycket värre, även om jag körde 9.20 var det helt fullt i rondellen. Det gjorde det svårt att hitta en ficka för att kunna köra ut. Jag körde en volvo xc 40, men det var den minsta av vad jag kunde se så var beredd på en större bil.
Gäst 2024-09-13 12:41 ! Citera #
Oj, jag har nästan enbart kört i en Mercedes a160 när jag har övningskört hemma haha. Då ska jag försöka finna någon trafikskola som har en någorlunda stor bil så att jag har någon vana från det innan uppkörningen, tack!
Anka 2024-09-13 12:57 ! Citera #
Lycka till!!

Ska köra upp nästa vecka igen :)
Gäst 2024-09-13 13:37 ! Citera #
Lycka till dig med i så fall! Det kommer nog gå toppen :D
Gäst 2024-09-13 14:57 ! Citera #
Kommer du ihåg rutten du körde?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
12
I dag 15:07
3
I dag 14:47
2
I dag 09:22
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest