Start > Körkortsforum > Uppkörning i Farsta

Uppkörning i Farsta

Schosho 2024-09-09 14:59 ! Citera #
Hej!
Jag har bokat min uppkörning i Farsta på fredag kl. 13:50.
Är det en bra tid att köra upp och hur brukar trafiken vara då?
Jag har hört att många misslyckas med uppkörningen i Farsta och att inspektörerna är väldigt strikta. Stämmer det?
Jag är väldigt nervös eftersom jag aldrig har kört i området tidigare och inte vet vad jag kan förvänta mig.
Vilka områden brukar man köra till under uppkörningen?
Vilka moment är vanligast att man får?
Är inspektörerna så stränga som folk säger?
Finns det någon som har kört upp kl. 13:50 och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Tacksam för alla tips!
Gäst 2024-09-09 15:07 ! Citera #
:x nejjjjjjjj
Anonym 2024-09-09 23:15 ! Citera #
Du kommer antingen köra mot vega/haninge eller mot skarpnäck/tyresö.
Ja dom är strikta du ska försöka anpassa hastighet dom fokuserar mycket på avfart och påfart motorväg.
Vill dom testa dig på landsväg så brukar dom ta dig från farsta mot länna/huddinge.
Va inte nervös och gör ditt bästa.
Jag kuggade 2 gånger i farsta och kommer aldrig mer ha uppkörningen där för märkte en grej kuggar man där 1 gång då spelar det ingen roll på nästa dom väljer att underkänna dig pga samma fel som du hade i första uppkörningen så gör ditt bästa att klara det sen kan man köra så kan man kanske jag har brister absolut men dom är strikta tyvärr.

Försök att köra några gånger i dom områden jag nämnde innan din uppkörning så kommer det gå bra.
M 2024-09-11 20:51 ! Citera #
Tips försöka träna på i område !

Jag kuggade i Farsta men fick godkänd 2 veckor senaste i Farsta .

Första gången körde jag mot norra sköndal - hökarängen - Farsta C . En lördag , mycket trafik.
Gick inte så bra heller , vad så stressad . Blandade höge Vänster och missade en döda vinkel på motorvägen. Inte bra !
Men jag tyckte inspektörerna hjälpte inte heller mig att känna mig bra ! Hen knappt pratade med mig och var super otydlig på vilka direktion jag skulle köra .

Andra gången (tisdag kl10) var jag lika mycket stressad ! Men hen pratade med mig på fin sätt ! Och kände hen vill hjälpa mig att känna mig bra för att kunna visa ordentligt hur bra jag kan köra typ tror på dig själv !
Hen var jättetydligt och pekade vänster höger till ex .
Jag körde upp mot Haninge C .
Iallafal till slut blev jag godkänd ! Andra gången .

Hade jag haft samma inspektör första gången hade jag nog blivit godkänd.

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 20:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor