Start > Körkortsforum > Godkänd uppkörning 9/9 - Malmö

Godkänd uppkörning 9/9 - Malmö

Gäst 2024-09-09 14:22 ! Citera #
Hej!

Jag körde upp i Malmö idag. Är inte bra på att minnas vägar men vi körde in i ett villaområde i närheten av Trafikverket där högerregeln testas och fickparkering. Sedan ut på motorvägen mot Simrishamn, 110km/h och sedan motortrafikled 100km/h. Fick svänga in i en mindre gata och vända genom att backa runt hörn. Sen tillbaka till nån bredare gata där högerregeln gäller samt 30km/h-väg. Nu kanske ni tänker: ’’vad fan det där sa mig ingenting!’’ men det är vad jag minns och nu till det viktiga:

1. INSTÄLLNING. Ja, tänk att det här ska bli kul! Du är inte pissnervös, du är framförallt taggad!

2. ANDAS. No shit? Det är lätt att glömma! Ta ett djupt andetag då och då. Du fixar detta! Och gör du inte det, ja då har du koll på exakt vad du behöver öva mer på.

3. RÖRLIG BLICK. Det är lätt att ha tunnelseende när man är nervös (ehmm taggad menar jag) och glömmer kolla backspegeln och sidospeglarna. Och döda vinkeln när du exempelvis byter körfält.

4. RADIO I BAKGRUNDEN. Kan hjälpa med den där tystnaden i bilen, där du kanske hör din andning och dina hjärtslag. Låg volym bara, inget diskotek.

5. TA DET LUGNT! Ha kontroll på bilen, bromsningen, hastigheten, högerregeln. Kolla först, blinka ut sen!

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 20:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo