Start > Körkortsforum > UPPKÖRNING I VÄSTERÅS -TACK

UPPKÖRNING I VÄSTERÅS -TACK

Gäst 2024-09-05 11:51 ! Citera #
Hejsan, jag ville bara tacka er som besvarat mina frågor här. Jag hade uppkörning i Västerås idag och blev GODKÄND på tredje försöket. Så om någon har några frågor om uppkörningen så kanske jag kan besvara dem!
Gäst 2024-09-05 16:56 ! Citera #
Vad var dina problem innan som gjorde att du kuggade och vad förbättra du som fick dig klara idag? Grattis btw
- 2024-09-05 18:09 ! Citera #
Gäst 2024-09-05
Vad var dina problem innan som gjorde att du kuggade och vad förbättra du som fick dig klara idag? Grattis btw
Klarade också min tredje nyligen och jag kan säga såhär



Lägg inte fokus på att försöka kolla i speglar oså för mycket för att smöra, (VILKET DU KOMMER SE ANDRA SÄGA O SKRIVA)
Andra uppkörningen så gjorde jag det råkade jag komma ut i mötandes och blev kuggad, det var den enda anmärkningen. Kör som du normalt alltid gör, och TRO på att du kan köra bil.

Min första uppkörning var katastrofal, det var allt ifrån att backa runt hörn till landsvägskörning till gåendes. Jag var helt enkelt inte redo.

Andras anmärkningar kommer du ingenstans på. Se till att träna på ALLA moment som ingår i en uppkörning, och se uppkörningen som ett tillfälle att få visa hur mycket du lärt dig.

Stort lycka till, du har det
Gäst 2024-09-05 18:28 ! Citera #
Jag hade liknande problem som - första gången var att jag inte hade lärt mig att vända/backa ordentligt och att jag inte anpassade hastigheten efter trafikförhållandena. Min trafiklärare hade sagt till mig att hålla hastigheten dagen innan så jag kuggade på det.

Andra gången hade jag dålig planering. Men båda gångerna hade nervositet en stor påverkan. Nu till tredje gången så hade jag en jättetrevlig inspektör som gjorde mig lugnare än vad jag var med min trafiklärare. Jag körde mer på områdena kring Trafikverket och övade på planering i 3 månader till. SLUTSATSEN jag drog var ju som - du kan säkert köra bil speciellt om din trafiklärare säger det. Gör inga impulsiva beslut som du tror är korrekta i stunden utan håll dig till det du kan typ.
Tintin 2024-09-14 12:12 ! Citera #
Vilka bilar har de i västerås?
Gäst 2024-09-15 00:02 ! Citera #
Tintin 2024-09-14
Vilka bilar har de i västerås?
Jag körde upp med automat 3 gånger och alla gånger fick jag en Volvo. Jag tror modellen börja med x eller c.
Gäst 2024-09-15 01:23 ! Citera #
Vad kuggade du på de två första gångerna? Har kuggar två gånger tidigare i Södertälje och bokade min tredje nu i västerås
Gäst 2024-09-15 11:34 ! Citera #
Gäst 2024-09-15
Vad kuggade du på de två första gångerna? Har kuggar två gånger tidigare i Södertälje och bokade min tredje nu i västerås
Det jag skrev ovan. Mer specifikt den första gången för jag vände fel och körde för snabbt över ett farthinder. Den andra för att jag inte såg att påfarten och avfarten var anslutande så jag körde ut och in. Sedan finns det en rondell från E18 till Sala Gävle som jag då tyckte var lite svår. Det finns inga markeringar eller något sånt.

Men i helhet var det planeringen.
Gäst 2024-09-15 16:39 ! Citera #
Precis öva på de som är svårt och sitt inte bara och myskör i samma områden som du kan. Backning kommer alltid alla de momenten måste sitta i sömnen. Körning mot mål/planering, öva svåra rondeller, öva svåra vänstersvängar i korsningar samt landsvägar, motorväg va relativt liten del på mina 3 uppkörningar var mest upp och ner men viktigt att de sitter. Och precis som ovan skrev överdriv inte tittandet och leta spöken som inte finns. Utan gör en snabb titt i döda vinkeln när du ska göra de. Som sagt allt blir ju lite svårare med ny bil. därav måste man va stensäker på alla moment så de sitter även med ny bil:)
Gäst I dag 08:30 ! Citera #
Congratulations! Can you share the route you drove in your attempts? Thank you!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
4
I går 22:45
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest