Start > Körkortsforum > Uppkörning Södertälje kuggad

Uppkörning Södertälje kuggad

Gäst 1 2024-09-04 20:27 ! Citera #
Känner mig fan stressad, teorin går ut 30 september och kuggade min första uppkörning idag pga av uppvisa en rutin mässig manövrering, förutse och bedöma konsekvenser av olika händelseförlopp och tillämpa regler. Var jätte stressad och skäms som fan att det gick som det gick och vet inte om jag kommer ta det jävla rosa kortet. Är det värt att köra om på samma ställe igen? Hur blir man bättre på planering? Hjälp Snällaa
Gäst 2024-09-04 20:54 ! Citera #
Lugn. När du väl har körkort har du det livet ut, så länge du inte klantar till det.

Även om teorin går ut, kan du alltid ta den igen. Du klarade det redan en gång och finns tider för teori kontinuerligt.
Gäst 2024-09-05 08:26 ! Citera #
Tack så mycket har en tid i Eskilstuna hoppas den går bra.
AE 2024-09-05 08:44 ! Citera #
I Luleå har de hur mycket tider som helst, det är också ett relativt enkelt ställe att köra upp
Gäst 2024-09-05 10:28 ! Citera #
Automat eller manuell?
Gäst 2024-09-05 12:42 ! Citera #
Manuell körde jag
Gäst 2024-09-05 15:28 ! Citera #
Klarade 3 försöket i Södertälje. Det som hjälpte mig, boka ny tid., öva nya rutter varje dag o olika områden. Då lär du dig planera. Sedan se till att manövreringen som back,fick parkering samt backa runt hörn sitter som ett smeck.
Guest 2024-10-10 14:56 ! Citera #
Jag blev underkänd två gånger i Södertälje. Hade många lektioner genom trafikskolan i Stockholm och i Södertälje.

Första gången en dam inspektör som var riktigt bra på att förklara i början och fick mig att känna mig lugn. Hon pratade engelska flytande eftersom min svenska inte är så bra. Jag missade en väjningsskylt när det finns ett annat fordon som väntade länge på att svänga vänster. Bara det här ögonblickets misslyckade vila gick bra, inklusive bakparkering på vänster sida vilket var lite svårt men gjort.

Andra gången var det en herr inspektör som verkade lite svår från början. Han tog mig till nya vägar och jag blev biten i backparkering, glömde titta på kameran och Volvo automat brömsen stoppade bilen. Han tog mig sedan till ett villaområde i Östertälje där jag körde typ 15-20 fart och han sa gå långsamt det kan finnas barn, det stod en bil parkerad på höger sida och jag tog vänster för att passera genom att lämna god marginal. För det tredje i en signalkorsning som var grön tills jag närmade , blev gul medan jag var nära och jag hade ingen tid och avstånd att stanna så passerad, när jag började korsa blev det rött. Han höjde händerna och visade signalen.

När jag var klar sa han inte godkänd. Lycka till nästa gång.

- Backparkering - backning Volvo brömsen aktiverad (ingripande)
- Signalkontrollerad korsning - du borde ha bromsat ditt fordon när det var grönt länge. Jag fick höra att du fortsätter att köra inom hastighetsgränsen om den är grön och om den blir gul när du närmar dig korsningen. är säker på att han skulle ha svikit mig om jag saktade ner när det var grönt
- Villaområde - Håller inte avstånd till hinder, parkerade fordon.

Riktigt besviken över att jag inte klarar av att rensa trots att jag förberett mig så mycket. Jag var lite nervös i starten men blev OK efter 2-3 minuters körning. Jag väntar nu på slots och är osäker på om jag ska prova Södertälje eller åka till ett annat ställe. Några rekommendationer eller tips?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor