Körkortonline > Körkortsforum > Invändig säkerhetskontroll
Invändig säkerhetskontroll
Hej, jag har uppkörning imorgon och undrar om man ska ställa in stolen och speglarna om inspektören ber mig att göra en invändig säkerhetskontroll? Har kollat på youtube men alla gör olika. Trafiko säger att man ska göra det medans körkortssidan inte nämner det.
Gäst 2024-09-04
Hej, jag har uppkörning imorgon och undrar om man ska ställa in stolen och speglarna om inspektören ber mig att göra en invändig säkerhetskontroll? Har kollat på youtube men alla gör olika. Trafiko säger att man ska göra det medans körkortssidan inte nämner det.
Gäst 2024-09-04
JAG FICK GODKÄNT!!!
Jo, nån gång måste man ju justera stolen och speglarna men det brukar ju vara efter säkerhetskontrollen tänkte jag.
Jo, nån gång måste man ju justera stolen och speglarna men det brukar ju vara efter säkerhetskontrollen tänkte jag.
Gäst 2024-09-05
JAG FICK GODKÄNT!!!Jo, nån gång måste man ju justera stolen och speglarna men det brukar ju vara efter säkerhetskontrollen tänkte jag.
Säkerhetskontrollen varierar ju från prov till prov. När jag hade körprov så blev jag bara ombedd att kontrollera om handbromsen var i funktion innan själva körningen, och det gör man genom att försöka köra/låta bilen komma i rörelse med handbromsen åtdragen.