Start > Körkortsforum > Stress under uppkörning

Stress under uppkörning

Kl 2024-09-04 12:56 ! Citera #
Jag gjorde min 3:e uppkörning som blev underkänd på grund av stress. Min trafiklärare sa att det var som en helt annan person som körde. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa detta. Hur hanterar ni stress under uppkörningen? Finns det någon medicin som kan hjälpa mig?
RiverOak 2024-09-04 18:42 ! Citera #
Jag hade också problem med nervositet/stress. Precis som du säger så blev jag som en annan person.
Betablockerare hjälpte mig enormt mycket. Det tog inte bort det helt men det hjälpte mig fungera under adrenalinpåslaget.
Så kolla med en läkare om du kan få det utskrivet (krävs lite kontroll av blodtryck/hjärta).
- 2024-09-05 18:44 ! Citera #
Kl 2024-09-04
Jag gjorde min 3:e uppkörning som blev underkänd på grund av stress. Min trafiklärare sa att det var som en helt annan person som körde. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa detta. Hur hanterar ni stress under uppkörningen? Finns det någon medicin som kan hjälpa mig?
Avdramatisera uppkörningar!
Det är en uppkörning, inte ett guld i OS. ALLA som du ser ute i trafiken har genomgått den stress du känner, det är helt okej att göra fler uppkörningar om det krävs.
En uppkörning säger absolut inget om hur du kör annars, utan det är en tillfällighet!

Ta det som det kommer, pengar kommer o går men det är en framtidsinvestering.

Slutligen, tro på dig! Sekunden du kliver in i bilen får du solla bort ditt övertänkande. Såfort en sån tanke dyker upp får du helt enkelt tänka något annat.
Gäst 2024-10-16 18:57 ! Citera #
KI, hur har det gått?
Gäst 2024-10-16 19:42 ! Citera #
Jag har också samma problem…kuggar på andra gången nu..jag zoonar ut när jag kör..missade grön signal pga stress..förstår inte varför just allting går snett när man sitter och gör körprov.
Gäst 2024-10-16 20:42 ! Citera #
För att du förmodligen inte är redo mentalt. Har du mkt press från omgivningen? familj vänner? pengarna? Min första uppkörning förstorade jag som fan. Alla visste familj vänner jobbet osv. Fick sån blackout att jag blev kuggad på nästan allt.
Bestämde mig då för öva mer och sa till mig själv aja fuck it nu vet jag hur en uppkörning går till. Nu ska jag bara se de som en körlektion med en ny lärare. (typ samma pris) samt man ska kunna alla moment såklart. Bokade nytt sa ej till nån kuggade på en skit grej men kändes bra ändå. Nytt prov några dagar senare då satt de. Så de som hjälpte för mig=enkelt Öva mer, berätta ej för folk, se det som en kör lektion gör de du lärt dig.

Senaste foruminläggen

Rubrik
7
I dag 06:31
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor