Start > Körkortsforum > Uppkörning i Västerås

Uppkörning i Västerås

Janne 2024-09-01 18:12 ! Citera #
Hej! Ska köra upp i Västerås men aldrig kört där förr🤨 Någon som har några tips och viktiga saker att tänka på? Bor i Stockholm men finns knappt några tider här även fast jag sitter varje dag och spanar efter avbokade tider så va tvungen att chansa på en i Västerås nu!
- 2024-09-01 22:08 ! Citera #
Jag körde i västerås, och det är en väldigt lättkörd stad.
Jag kuggade visserligen, men det var mitt eget fel! Tappade koncentrationen o hamnade i mötandes, det var enda anledningen t att jag kugga. Allt annat var ”perfekt” enligr instruktören. Så de lägger inte märkte till småsaker.

Körde direkt från trafikverket l fick följa skyltning mot e55? Och sen mot centrum, sen in i ett industriområde där jag fick parkera och sen tbx.
Är du bekväm ute på vägarna borde detta inte va ngn fara alls då vägarna är konstruerade väldigt bra.

Stort stort lycka till!
- 2024-09-01 22:09 ! Citera #
Inte e55, e18!!!
Björn He 2024-09-02 09:51 ! Citera #
Europavägen genom Västerås är E18! När du säger E55 så menar du kanske riksväg 55 men riks-55 går inte genom Västerås, utan det är riks-56 som går därigenom.
- 2024-09-02 18:56 ! Citera #
Björn He 2024-09-02
Europavägen genom Västerås är E18! När du säger E55 så menar du kanske riksväg 55 men riks-55 går inte genom Västerås, utan det är riks-56 som går därigenom.
Ja exakt, vet inte varför jag av misstag råkade skriva e55 haha.
E18 ska det vara självklart!

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 20:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor