Start > Körkortsforum > Osäker inför teoriprov

Osäker inför teoriprov

Yen 2024-08-21 23:32 ! Citera #
Hej allihop!
Jag har teoriprov inbokat om 2 veckor. Har läst boken en del och känner att jag kan det mesta rätt bra. Blandar dock ihop lite siffror och statistik ibland..
Har övat på frågor i lite olika appar. Här på körkort online har jag gjort väldigt många test med allt från 85-100% varje gång.
Vad tror ni om mina chanser att lyckas på provet? På en del andra sidor/appar får jag oftast 80-85% rätt. Är orolig att körkort online har för enkla frågor.

Tacksam för svar och önskar alla stort lycka till med körkortet!
H 2024-08-21 23:58 ! Citera #
Hej!

Kan börja med att säga att statistikfrågor är det väldigt få av på teoriprovet. Tror faktiskt inte att jag fick en enda.

Det du ska fokusera på är trafiksäkerhet i första hand då jag upplevade att det var den största delen, och med det menar jag hur du ska agera i vissa situationer, högerregel, väjningsplikt, mörker osv..

Sedan så är det mycket som skyltar i situationer t.ex. vad ska du tänka på i den här situationen..

Återigen, statistik, alkohol, hastighetsberäkningar är en liten del av provet om någon....

Hoppas det hjälper.
Yen 2024-08-22 22:52 ! Citera #
Tack snälla för svar, det var absolut hjälpsamt! :lol:
RiverOak 2024-08-22 23:36 ! Citera #
Yen 2024-08-21
Hej allihop!
Jag har teoriprov inbokat om 2 veckor. Har läst boken en del och känner att jag kan det mesta rätt bra. Blandar dock ihop lite siffror och statistik ibland..
Har övat på frågor i lite olika appar. Här på körkort online har jag gjort väldigt många test med allt från 85-100% varje gång.
Vad tror ni om mina chanser att lyckas på provet? På en del andra sidor/appar får jag oftast 80-85% rätt. Är orolig att körkort online har för enkla frågor.

Tacksam för svar och önskar alla stort lycka till med körkortet!
Jag tror inte det är så att frågorna är för enkla, utan snarare att du pluggat in just de frågorna eftersom du fått dem många gånger.

Med de resultaten du fått känns det som ett gränsfall att du kommer klara det. Det beror ju väldigt mycket på vilka frågor du får på provet, du kan ju ha tur där. Men det kan ju också vara tvärt om.

Tycker liksom du att statistik och siffror var svårast att plugga in. Och såhär i efterhand är det mycket av det som fallit bort redan.

Jag skulle nog rekommendera att plugga så du klarar resten med iaf 90-95% rätt konsekvent.
Själv var jag inte nöjd innan jag fick 100% tre gånger i rad på slutprovet i ”Ta körkort”-appen (som var min huvudträning) och minst 95% på andra appar/sidor. Jag klarade provet med god marginal då.
Gäst 2024-08-23 14:41 ! Citera #
Om vi pratar statistik så fick jag bara frågor som involverar män, dvs typ ”är män eller kvinnor farligare i trafiken” (var såklart inte skriven exakt så men det var vad frågan gick ut på).

Fick även något relaterat till ålder, såsom ”vilken/vilken ålder/åldrar är mer sannolika att...”

Nästan alla frågor handlar om lagar och trafiksituationer dock.
Yen 2024-08-23 23:53 ! Citera #
RiverOak 2024-08-22
Jag tror inte det är så att frågorna är för enkla, utan snarare att du pluggat in just de frågorna eftersom du fått dem många gånger.

Med de resultaten du fått känns det som ett gränsfall att du kommer klara det. Det beror ju väldigt mycket på vilka frågor du får på provet, du kan ju ha tur där. Men det kan ju också vara tvärt om.

Tycker liksom du att statistik och siffror var svårast att plugga in. Och såhär i efterhand är det mycket av det som fallit bort redan.

Jag skulle nog rekommendera att plugga så du klarar resten med iaf 90-95% rätt konsekvent.
Själv var jag inte nöjd innan jag fick 100% tre gånger i rad på slutprovet i ”Ta körkort”-appen (som var min huvudträning) och minst 95% på andra appar/sidor. Jag klarade provet med god marginal då.
Tack snälla för tips, har även laddat ner Ta körkort-appen och börjat med frågorna där med :D
Yen 2024-08-23 23:55 ! Citera #
Gäst 2024-08-23
Om vi pratar statistik så fick jag bara frågor som involverar män, dvs typ ”är män eller kvinnor farligare i trafiken” (var såklart inte skriven exakt så men det var vad frågan gick ut på).

Fick även något relaterat till ålder, såsom ”vilken/vilken ålder/åldrar är mer sannolika att...”

Nästan alla frågor handlar om lagar och trafiksituationer dock.
Tack för svar, känner mig lite lugnare nu och försöker fokusera mer på trafikregler och säkerhet..
Yen 2024-09-04 10:05 ! Citera #
Klarade teoriprovet med 60 rätt. :)
RiverOak 2024-09-04 10:31 ! Citera #
Yen 2024-09-04
Klarade teoriprovet med 60 rätt. :)
Grymt jobbat! :) Då är det bara lilla uppkörningen kvar.
Yen 2024-09-06 22:13 ! Citera #
RiverOak 2024-09-04
Grymt jobbat! :) Då är det bara lilla uppkörningen kvar.
Ja, den lilla detaljen återstår :cry: ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
7
I dag 06:31
10
I dag 00:37
1
I går 19:26
2
I går 14:09
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo