Start > Körkortsforum > Uppkörning nyköping snart.

Uppkörning nyköping snart.

jc wvi 2024-08-12 20:26 ! Citera #
Har någon här någon erfarenhet om att köra upp i nyköping, har uppkörning där om lite mer än en vecka och är från stockholm så har inte kört där.
Hejsansvwjsab 2024-08-14 10:34 ! Citera #
Jag är också ifrån Stockholm och körde upp i Nyköping och kuggade. Tyckte det var en väldigt svår stad att köra i med mycket konstiga regler, mycket enkelriktade vägar och och generellt väldigt jobbig stad att köra i. Jag körde dock ca 20 min totalt i Nyköping innan jag hade min uppkörning så skulle man ha kört mer hade det kanske varit lättare. Rekommenderar ABSOLUT att vara där och köra en del där! Jag klarade i Västerås direkt efter uppkörning i Nyköping
oheks 2024-08-14 14:11 ! Citera #
Jag kuggade i västerås och har min andra i nyköping. fick en väldigt dålig rutt i västerås tror jag för jag tyckte det var svårt
Hejhej— 2024-08-15 09:13 ! Citera #
Jag kuggade också min första i Västerås, pga körde enligt inspektören för snabbt i villaområde (körde 25 när hastighetsbegränsningen är 30 men han hade velat att jag körde 20) och i Nyköping kuggade jag på att jag körde ut för tidigt dör jag hade väjningsplikt. Men 3e gången i Västerås klarade jag det galant utan några problem, och generellt sätt tyckte jag Västerås var 100 gånger lättare att köra i
okehs 2024-08-15 13:00 ! Citera #
Jag vill tro att hade otur med rutten i västerås för jag tycker inte det var så enkelt. har nu hittat en tid om en vecka i farsta vilket är hemmaplan istället för nyköping så kör på det. Ser dock mycket positivt om västerås
Charlotte 2024-08-16 21:59 ! Citera #
Tja, vill inte skrämma upp dig för mycket nu med tanke på de tidigare svaren du fått... men...

Gick på körskola i Nyköping ganska intensivt, tog typ 12 stycken 40 min lektioner där under 1 månad ungefär. Bor även relativt nära Nyköping så har vsrit där mycket både dom passagerare men även som förare.

Kan tyvärr meddela att jag kuggade trots att jag kände till vägarna rätt bra. Inspektören var extremt trevlig så det behöver du inte vara rädd för iallafall, men Nyköping kan lätt bli klurig med trafik och rutter. Rekomenderar att du kör där innan du kör upp samt att du verkligen verkligen verkligen ser till att väja och vara försiktig som fn med placering och anpassning av hastigheten lol.

Du kan absolut klara uppkörningen, tro inte annat! Var många från körskolan som klarade sina uppkörningar så det är inte omöjligt (uppenbarligen inte men du vet vad jag menar).

Mådde inte så bra under perioden när jag körde upp så det påverkade nog mig rätt mycket också.
Charlotte 2024-08-16 22:04 ! Citera #
jc wvi 2024-08-12
Har någon här någon erfarenhet om att köra upp i nyköping, har uppkörning där om lite mer än en vecka och är från stockholm så har inte kört där.
Juste! Du kanske ville ha info om sjävla körandet också...

Kommer inte ihåg helt men körde från Trafikverket mot en cirkulationsplats som leder till Nyköpingd enda McDonalds. Körde ut på motorvägen därifrån, var bara på motorvägen någon minut innan vi svängde av och stannade i närheten av en burger king. Blev ombedd att fickparkera vid en buske vid BK. Körde ut fårn BK och fick följa skyltar mot Skavsta flygplats. Gjorde en vänstersväng på landsvägen mot skavsta och kommer inte ihåg så mycket mer efter det, men var iprincip klar efter det. Allt tog typ 20-25 minuter. Körde klockan 13 om jag minns rätt.
Bilen var en manuell volvo XC40.

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I går 20:00
3
2024-11-20 20:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest