Start > Körkortsforum > Lektioner Ifrån scratch?

Lektioner Ifrån scratch?

Andyandreas 2010-09-13 10:35 ! Citera #
Hejsan.
Jag är en grabb på 20 som är trött på att se alla omkring sig ha körkort undertiden man själv är låst och får åka kollektivt.. Dessutom är jag trött på att inte kunna söka de jobb jag vill ha..

Anledningen till att jag ännu inte har ett körkort beror på personlina anledningar som lett till att jag inte har någon i familjen att övningsköra med, och inte heller någon nära nog som haft körkort tillräckligt länge för att kunna övningsköra med mig.

Jag behöver alltså ta ett körkort helt ifrån början.
Mina funderingar går till körskolan.
Något säger mig att du ska kunna diverse grunder innan du hoppar på en körskola.
Något annat säger mig att det är en KÖRSKOLA, du ska lära dig.. Varför ska du behöva kunna något innan?.

Jag förstår ju fördelarna med att ha övningskört innan pga kostnader mm..
Men är det möjligt att helt ifrån scratch upp till körkort lära sig detta på en körskola?

Är det isf någon speciell skola man ska välja. Eller kan du iprincip på alla körskolor lära dig ifrån scratch?

Tar en körskole lärare med dig till ett stort asfalterat område där du får testa att gasa/bromsa/växla osv?

Bör man ta en intensivkurs på en gång, eller lektioner och sedan intensivkurs?


Ja som nu förstår så är jag ett stort frågetecken.. Vet INGENTING kring detta.. Så sprid eran kunskap över mig är ni snälla..

//Körkorts inriktad grabb!
Gäst 2010-09-13 11:22 ! Citera #
Japp du kan köra trafikskola från ”scratch”, Dock blir det dyrare om du inte har en del grunder med dig när du börja. Men visserligen är körtkortet förhoppningsvis bara engångs företelse, krävs nog några lektioner bara för blir van vid köra bil.
Therese 2010-09-13 12:21 ! Citera #
Man kan aboslut börja direkt på körskolan. Prata med trafikskolan och läraren och lägg upp en plan om hur du vill göra. Min vän började från ”scratch” på trafikskola och de åkte till en parkering utan bilar och övade dragläge innan de smått började ta sig där ifrån, hon tyckte det funkade kanon bra, nu efter tycker hon det är surt att det kostade så mycket pengar.

Jag själv har aldrig kört på trafikskola utan bara kört privat, men har man inget annat val än trafikskola så är det nog en bra start. Kanske motiverar du andra till att ta körkort då.

Lycka till!
Christoball 2010-09-21 19:17 ! Citera #
Jag ska själv (försöka) ta körkort om 2 veckor, uppkörning och prov på samma dag.
Har aldrig gått på trafikskola känns inte som jag behöver det heller, även om du inte har någon familjemedlem som kan köra med dig så kolla med någon polare som har bil kanske, helst nån som är färsk med sitt körkort så han vet hur jobbigt det är i början att lära sig dragläge o sånt.

Att börja från scratch i trafikskola är bara onödig kostnad skulle jag säga för det finns bara ett sätt att lära sig att börja köra bil och det är att börja köra bil!
Lär dig basic grejer i början sen 2 veckors intensiv så kommer du nog undan billigast.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor