Start > Körkortsforum > Kuggd 2a gången ..

Kuggd 2a gången ..

Anet 2024-08-08 18:06 ! Citera #
Känner mig ur usel, kuggade för sndra gången idag. Det var ett litet misstag vid en korsning när jag glömde blinka vilket förvirrade kommande bilister och kunde ha blivit ”farligt”, utöver det var min körning helt perfekt enligt inspektören. Fick endast en anmärkning.

Är så trött, vill bara ha kortet egentligen. Försöker hålla huvudet uppe genom att tänka att allt sker av en anledning.

Är det vanligt att kugga 2-3 gånger, eller är det ett tecken på att man ska hålla sig till kollektivtrafiken istället ..?
asdf 2024-08-08 20:21 ! Citera #
Kan inte svara på om det är vanligt, men jag känner förare som tog körkortet på tredje försöket som är minst lika bra förare som alla andra. Förmodligen bättre.
Gäst 2024-08-08 23:10 ! Citera #
Anet 2024-08-08
Känner mig ur usel, kuggade för sndra gången idag. Det var ett litet misstag vid en korsning när jag glömde blinka vilket förvirrade kommande bilister och kunde ha blivit ”farligt”, utöver det var min körning helt perfekt enligt inspektören. Fick endast en anmärkning.

Är så trött, vill bara ha kortet egentligen. Försöker hålla huvudet uppe genom att tänka att allt sker av en anledning.

Är det vanligt att kugga 2-3 gånger, eller är det ett tecken på att man ska hålla sig till kollektivtrafiken istället ..?
Då var det inte något litet misstag…
Träna mer och kör igen när du känner dig redo
RiverOak 2024-08-09 00:03 ! Citera #
asdf 2024-08-08
Kan inte svara på om det är vanligt, men jag känner förare som tog körkortet på tredje försöket som är minst lika bra förare som alla andra. Förmodligen bättre.
För mig tog det sex uppkörningar. Mina vänner som åkt med mig har blivit förvånade över att jag kör så bra då de förväntat sig att jag ska köra dåligt eftersom jag kuggat så många gånger. Ett par har till och med sagt att jag kör som om jag haft körkort i många år.
Och det säger jag inte för att skryta utan för att bekräfta att antalet kuggningar inte behöver ha något att göra med ens körförmåga. Förarprovet är en onormal situation och det kan lätt slå slint i huvudet och man missar sådant man aldrig skulle missat annars.

Det är bara att hoppa upp på hästen igen och ta lärdom av misstagen som kommer du inte göra om dem.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 20:12
9
I dag 19:02
1
I dag 16:38
24
I dag 16:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov