Start > Körkortsforum > Svåraste kördelen?

Svåraste kördelen?

Gäst 2016-12-28 03:34 ! Citera #
gäst 2016-12-28
Har haft kortet i 28 år vet nog vad jag talar om
Dra inte något ”jag har haft körkort i xx år” för det säger inget om din erfarenhet.
Simon 2016-12-28 04:52 ! Citera #
Gäst 2016-12-28
Dra inte något ”jag har haft körkort i xx år” för det säger inget om din erfarenhet.
Nej det kanske inte säger något om erfarenhet, men med tiden så kommer väl erfarenhet ta en 18 åring med körkortet i 5 mån, och en 50 åring med körkort i 30 år , visst så får man ingen erfarhenhet av att inte köra bil fast man haft körkortet i 30 år, men kör man regelbunden, då, då snackar vi erfarenhet , en erfaren förare kan lätt bedöma om att de kan ske fara, men en 18 åring, har inte samma förutsättning som 50 åringen, vill du veta värför det så? För att han i X antal år kört bil och haft körkortet i 30 år.

hehe nu börjar tråden spåra ur 8-) 8-)
Gäst 2016-12-28 13:33 ! Citera #
gäst 2016-12-27
Det skulle vara busenkelt att köra i en rondell under rusning trafik om folk kunde köra som normala människor o man är väl inte osäker, man vill ju fan inte krocka i en bil olycka.
Men herregud, det är inte speciellt svårt att köra genom en simpel rondell även när det är rusningstrafik :)
Det är som tvekar och inte vågar följa trafikrytmen som är dom farliga!
gäst 2016-12-29 02:15 ! Citera #
Gäst 2016-12-28
Men herregud, det är inte speciellt svårt att köra genom en simpel rondell även när det är rusningstrafik :)
Det är som tvekar och inte vågar följa trafikrytmen som är dom farliga!
Sluta överskatta din förmåga, det visas bara att det du som e omogen ,

Med all respekt
ta inte illa upp
Gäst 2016-12-29 13:18 ! Citera #
gäst 2016-12-29
Sluta överskatta din förmåga, det visas bara att det du som e omogen ,

Med all respekt
ta inte illa upp
Ingen fara, jag har redan körkort sedan 2 år tillbaka.. Så jag vet vad jag talat om :)
Det är dom som står och tvekar och inte vågar köra som är den största faran!

Det kommer till och med du bli varse om när du har fått lite mer körerfarenhet :)

Ser man en lucka så kör man, varför ska man stå kvar och tänka om man ska köra?
Dessutom blir man hindrande för dom som ligger bakom.. :)
gäst 2016-12-29 19:49 ! Citera #
Gäst 2016-12-29
Ingen fara, jag har redan körkort sedan 2 år tillbaka.. Så jag vet vad jag talat om :)
Det är dom som står och tvekar och inte vågar köra som är den största faran!

Det kommer till och med du bli varse om när du har fått lite mer körerfarenhet :)

Ser man en lucka så kör man, varför ska man stå kvar och tänka om man ska köra?
Dessutom blir man hindrande för dom som ligger bakom.. :)
Du har ju också rätt, visst när det är en lucka så ska man köra, men poängen med hela är att folk kommer in i rondellen för fort liksom när man e påväg in i rondellen då blinkar folk inte heller så man vet inte om dem nu ska fortsätta runt hela rondellen eller svänga ut till närmast avfart och som sagt många kommer för fort ;)
Ankan 2017-01-08 13:41 ! Citera #
Stadstrafiken var värst för mig, då jag kommer från en bondhåla, och redan övat mycket landsväg, och bostadsområde.

Jag fick panik av stadstrafiken. Men tack och lov fick jag hjälp av körskolan, för att inte få panik, och bli en ansvarsfull förare.

Nu bor jag i en storstad, och kör bil varje dag (Har körkort nu), så nu är det inte alls ångestfyllt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo