Start > Körkortsforum > Svåraste kördelen?

Svåraste kördelen?

Blober 2010-10-20 15:06 ! Citera #
Det svåraste är när man byter miljö ofta, så som man kommer göra på uppkörningen :S Har man kommit in i motorvägsrytmen och plötsligt ska av och köra landsväg som är smalare känns det konstigt och läskigt men så vänjer man sig och ska sen i staden och köra. Tycker även det beror på vad för bil man kör, alla tycker olika. Själv kör jag två olika typer av bilar när jag övningskör, en minibuss och en vanlig liten bil och föredrar den lilla då jag som är rätt kort sitter bättre i den och kör därför bättre på alla vägtyper i den:)
acaraxe 2010-11-02 00:46 ! Citera #
Jag har mest kört i centrala Göteborg så stadskörning känns väldigt naturligt för mig och jag tycker också landväg är lite svårare... mest för att det kräver en annan typ av koncentration, inne i stan är man van vid ett visst tempo med alla skyltar och korsningar men ute så blir det mer att man väntar sig att det ska komma saker hela tiden och att man inte riktigt kan köra lugnt
mimi 2010-11-08 11:34 ! Citera #
Fickparkering. Stadstrafik.
Trodde mörkerkörning på landsväg innan gårdagen, men det kändes riktigt bra. Och var roligt. Så stadskörning. Gillar landsvägar och småvägar bättre.
Tyvärr kör jag för sällan då jag inte äger nån bil. Jag borde låna/hyra oftare för att bibehålla körvanan.
Gäst 2010-11-08 19:27 ! Citera #
Jag tycker nog stadstrafik, ska köra i Gbg på onsdag, det känns lite halvnervöst. Tycker det är lätt att glömma nån del av uppsikten till exempel eftersom det blir så mycket att tänka på samtidigt och framförallt att det ska göras snabbt ofta.
Yeronimo 2010-11-09 22:35 ! Citera #
Håller med föregående, som nybörjare anser jag att stadstrafiken är den mest krävande. Mest eftersom det är betydligt mer trafik än på landsvägar och du har fler saker att hålla reda på än bara i princip farten som när du kär utanför staden.
Gäst 2010-11-14 17:25 ! Citera #
Jag håller med dig till viss del! Visst är det svårt med landsväg men jag tycker det är svårt att fickparkera i stressade situationer. Så mycket att göra samtidigt. Kanske bara är jag....
Gäst 2016-04-18 14:10 ! Citera #
Statstrafik
Erika 2016-04-22 21:15 ! Citera #
Det enda som jag tyckte var svårt i min körutbildning var att fickparkera, resten tycker jag var ganska så lätt :)
Gäst 2016-12-13 07:23 ! Citera #
Det svåraste eller snarare jobbigaste är nog stadstrafik. Efts en ska ha koll på alla regler, skyltar, omgivning, oskyddade trafikanter samtidigt som du ska manövrera bilen på ett säkert sätt. Jag blir trött ganska snabbt i mkt stadstrafik körning. Motorväg och landsväg är skit roligt att köra :D
Gäst 2016-12-13 13:35 ! Citera #
Gäst 2016-12-13
Det svåraste eller snarare jobbigaste är nog stadstrafik. Efts en ska ha koll på alla regler, skyltar, omgivning, oskyddade trafikanter samtidigt som du ska manövrera bilen på ett säkert sätt. Jag blir trött ganska snabbt i mkt stadstrafik körning. Motorväg och landsväg är skit roligt att köra :D
Om du blir trött av att köra i stadstrafik så är det något som du måste träna mera på..

Motorväg och landsvägskörning är ju det lättaste som finns :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo