Start > Körkortsforum > När bokade ni prov för uppkörn…

När bokade ni prov för uppkörningen?

Angy 2024-08-01 23:37 ! Citera #
Angy 2024-08-01
Det kan du absolut göra. Och kuggar du teorin kan du boka om uppkörningen.
Och i november borde det finnas mycket mer uppkörnings tider. Jag körde upp i början på sommaren och det var jätte svårt att hitta tider. Jag fick lämna sthlm och köra i Sala. Lyckades få en avbokningstid.
Kakan 2024-08-02 08:29 ! Citera #
Angy 2024-08-01
Och i november borde det finnas mycket mer uppkörnings tider. Jag körde upp i början på sommaren och det var jätte svårt att hitta tider. Jag fick lämna sthlm och köra i Sala. Lyckades få en avbokningstid.
Ja det är nog många som vill ha sitt körkort just till sommaren, kan jag tänka mig.

Jag tänker dock tvärtom och vill satsa på körkortet i höst/vinter. Så det är långt framåt och jag behöver då inte stressa. Samtidigt vill jag ha en bra plan för när jag vill göra teori och uppkörningen, så därför kommer jag nog boka snart för att göra proven sen i November eller kanske till och med December.
Angy 2024-08-02 22:28 ! Citera #
Bra plan :) Själv ville jag ha körkort helst igår och ville göra allting snabbt
Gäst 2024-08-23 12:57 ! Citera #
Jag bokade typ 2 månader innan! Bokade teorin och uppkörning samtidigt med typ en månads mellanrum ifall jag skulle kugga. Men jag skulle säga boka inte för långt bort för man tänker att ”man har mer tid att övningsköra” men man kommer inte övningsköra mer för det, är du bekväm i bilen så intensiv kör mer mot slutet och du grejar det galant! Var avslappnad på provet 8-)
Gäst 2024-08-28 10:26 ! Citera #
Det där med trafikskola är lite lurigt viktigt att välja rätt skola vissa är riktigt skit ostrukturerade byter tider och lärare hela tiden så gå på referenser där så du ej pengar i sjön. det är bra att boka teori och uppkörning med kanske4-6 månaders marginal från att du börjar övningsköra.

Jag gjorde såhär och fick körkort igår:) Började övningsköra med handledaren i ca 2 månader så jag fick in grund körvanan så jag inte la onödiga pengar i början. När jag hade körvana ringde jag trafikskolan sa att jag ville ha körkort till juli. Då bokade de in teori och uppkörning i juni med ca 2 veckors mellanrum. Mkt lättare att hitta teori tider en uppkörning.
bokade då 10 lektioner de blev dock 5 dubbel lektioner. Trafikskolan va inge bra som sagt bytte lärare och tider hela tiden och följde ingen konkret utbildningsplan de missade mkt moment som ska sitta innan uppkörning. Tex viktiga detaljer som backa runt hörn rätt placeringar i korsningar vid vänstersvängar osv. Läraren sa att jag va klar för uppkörning redan efter 4 lektioner så kände mig rätt säker. Klarade teorin på första och tänkte körningen blir enkel:) Oj så fel jag hade kuggade uppkörningen i juni på nästan alla moment kändes de som. Bytte då trafikskola köpte 2 dubbellektioner. Och fick en extremt bra lärare som verkligen lärde mig att jobba på alla detaljer. Kuggade en gång till på en skitsak. Men satte uppkörningen igår:)

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 20:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor