Det där med trafikskola är lite lurigt viktigt att välja rätt skola vissa är riktigt skit ostrukturerade byter tider och lärare hela tiden så gå på referenser där så du ej pengar i sjön. det är bra att boka teori och uppkörning med kanske4-6 månaders marginal från att du börjar övningsköra.
Jag gjorde såhär och fick körkort igår
Började övningsköra med handledaren i ca 2 månader så jag fick in grund körvanan så jag inte la onödiga pengar i början. När jag hade körvana ringde jag trafikskolan sa att jag ville ha körkort till juli. Då bokade de in teori och uppkörning i juni med ca 2 veckors mellanrum. Mkt lättare att hitta teori tider en uppkörning.
bokade då 10 lektioner de blev dock 5 dubbel lektioner. Trafikskolan va inge bra som sagt bytte lärare och tider hela tiden och följde ingen konkret utbildningsplan de missade mkt moment som ska sitta innan uppkörning. Tex viktiga detaljer som backa runt hörn rätt placeringar i korsningar vid vänstersvängar osv. Läraren sa att jag va klar för uppkörning redan efter 4 lektioner så kände mig rätt säker. Klarade teorin på första och tänkte körningen blir enkel
Oj så fel jag hade kuggade uppkörningen i juni på nästan alla moment kändes de som. Bytte då trafikskola köpte 2 dubbellektioner. Och fick en extremt bra lärare som verkligen lärde mig att jobba på alla detaljer. Kuggade en gång till på en skitsak. Men satte uppkörningen igår