På sida 65 i i körkortsteoriboken står det: Dock får du passera med så låg fart att du kan stanna om någon korsar körbanan på övergångsstället, cykelöverfarten eller cykelpassagen.
-när det är tät köbildning i alla körfält
-när körfälten har körfältsvägvisare i olika färdmål
-när övergångsstället är i anslutning till en korsning
Jag skulle gärna se en video på hur fall 2 och 3 ser ut.
Är det någon som har sådana videor.
Körkortonline > Körkortsforum > Omkörning med flera körfält i …
Omkörning med flera körfält i vardera riktning
Jag kan föreställa mig hur det ser ut och varför man kan behöva göra det men det skulle vara bra att se hur det kan se ut i verkligheten när det är flera körfält och med trafik efter övergångsstället.
FW 2024-07-31
På sida 65 i i körkortsteoriboken står det: Dock får du passera med så låg fart att du kan stanna om någon korsar körbanan på övergångsstället, cykelöverfarten eller cykelpassagen.-när det är tät köbildning i alla körfält
-när körfälten har körfältsvägvisare i olika färdmål
-när övergångsstället är i anslutning till en korsning
Jag skulle gärna se en video på hur fall 2 och 3 ser ut.
Är det någon som har sådana videor.
På gator med flera körfält i vardera riktningen är det förbjudet att köra om, före eller på obevakade övergångsställen, cykelpassager och cykelöverfarter.
”Dock får du passera med så låg fart att du kan stanna om någon korsar körbanan, när körfälten har körfältsvägvisare för olika färdmål. ”
Menar dem att man kan passera sakta förbi när körfältsvägvisaren visar olika färdmål. ? Får man annars passera vägen snabbt vid en obevakad cykelpassage istället för långsamt? Vad menar dem egentligen.
”Dock får du passera med så låg fart att du kan stanna om någon korsar körbanan, när körfälten har körfältsvägvisare för olika färdmål. ”
Menar dem att man kan passera sakta förbi när körfältsvägvisaren visar olika färdmål. ? Får man annars passera vägen snabbt vid en obevakad cykelpassage istället för långsamt? Vad menar dem egentligen.