Start > Körkortsforum > Kuggat i Farsta

Kuggat i Farsta

Gäst 2024-07-30 11:56 ! Citera #
Har precis kört upp med en av sadisterna i Farsta. Ingrep och gjorde sig viktig totalt i onödan. Är så jävla arg!
Det är som många sagt, ett lotteri att köra upp i Farsta och rekommenderar er som inte har miljoner på banken att köra upp någon annan stans.
Anonym 2024-07-30 16:38 ! Citera #
Hoppas du klarar det nästa gång, men vad var det som hände , vilken väg tog ni, vad är det inspektören bryr sig så mycket om?

Mvh
Gäst 2024-07-30 19:22 ! Citera #
Både norr och söderut.
Var tydligt att resultatet från tidigare uppkörning som var min första la grunden för vilken rutt det blev och att det var väldigt skört, minsta misstag blev avgörande. Körde 24 innan en korsning med högerregel i mindre öde industriområde. Inspektören skulle markera med en tvärnit en bit innan korsningen och upplysa mig om att det var en korsning där. Vilket jag var medveten om. Visst körde ”fort” men inte sååå fort…eller?
Har iaf inte råd med fler lektioner så får lägga körkort på hyllan tyvärr. Har inte heller någon som har tid övningsköra privat
Angy 2024-07-31 12:37 ! Citera #
Gäst 2024-07-30
Har precis kört upp med en av sadisterna i Farsta. Ingrep och gjorde sig viktig totalt i onödan. Är så jävla arg!
Det är som många sagt, ett lotteri att köra upp i Farsta och rekommenderar er som inte har miljoner på banken att köra upp någon annan stans.
Vi kanske träffade samma sadist. Han var inte svensk ellerhur ? Han jag körde upp med gjorde ett ingripande direkt när jag skulle in på motorvägen. Tog tag i ratten och drog mig tillbaka till accelerationsfältet för han tyckte jag låg för nära bilen framför.

La helt onödiga pengar på Farsta och rekommenderar ingen att köra upp där.
Sala var helt lugnt och perfekt att köra upp i. Jätte trevlig instruktör och där klarade jag uppkörningen.

Jag ville också ge upp.. men kämpa kämpa. Nästa uppkörning fixar du säkert !
Låter inte lovande 2024-07-31 22:44 ! Citera #
Har uppkörning 28/8, dem hade bäst tider så fick bli där och då. Undrar om ni kan hjälpa mig med att säga vilken rutt ni körde?

Tack på förhand!
Gäst 2024-08-01 10:33 ! Citera #
Jag körde upp i Järfälla, tre gånger med olika inspektörer där jag upplevde att alla gav en rättvis bedömning. Du kanske skulle prova där istället? :)
Björn He 2024-08-06 18:43 ! Citera #
Angy 2024-07-31
Vi kanske träffade samma sadist. Han var inte svensk ellerhur ? Han jag körde upp med gjorde ett ingripande direkt när jag skulle in på motorvägen. Tog tag i ratten och drog mig tillbaka till accelerationsfältet för han tyckte jag låg för nära bilen framför.

La helt onödiga pengar på Farsta och rekommenderar ingen att köra upp där.
Sala var helt lugnt och perfekt att köra upp i. Jätte trevlig instruktör och där klarade jag uppkörningen.

Jag ville också ge upp.. men kämpa kämpa. Nästa uppkörning fixar du säkert !
Nästa gång ska du kanske tänka på att sänka din hastighet lite så att du ökar marginalen till fordonet framför dig i det andra körfältet. Att inspektören ingrep genom att styra dig tillbaka när du försökte göra ett körfältsbyte för att du ”ansågs vara placerad för nära fordonet framför (i det andra körfältet)” var kanske en trafiksäkerhetsfråga, inspektören ville kanske inte låta dig riskera att köra på det där fordonet (”från ryggen”), varför det ansågs olämpligt av dig att byta körfält samtidigt som du hade relativt litet avstånd till det där fordonet; då skulle du hellre ha sänkt din egen hastighet för att därigenom ge fordonet ett större försprång innan ditt körfältsbyte. Allt detta handlar om att anpassa hastigheten efter vad trafiksäkerheten kräver med hänsyn till rådande omständigheter.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 20:12
9
I dag 19:02
1
I dag 16:38
24
I dag 16:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov