Start > Körkortsforum > Orsak kuggad

Orsak kuggad

Gäst 2024-07-25 12:35 ! Citera #
Vilka har era orsaker till att bli kuggad varit, vid uppkörning i Farsta?
Jag känner tex en som blev kuggad pga väldigt lätt missuppfatta en mindre väg (vet inte var) som enkelriktad och då placerad sig fel vid vänstersväng.

Ska köra upp på tisdag nästa vecka! Kuggade första försöket på annan ort tidigare i veckan.
Gäst 2024-07-25 12:52 ! Citera #
Andra som kuggat på annan ort får också gärna svara.
Angy 2024-07-26 19:00 ! Citera #
Jag blev kuggad i Farsta när han jag körde upp med tog tag i ratten på motorvägen.
Det var det första momentet, skulle lämna accelerationsfältet för att komma ut på vägen. Hade en bil framför mig längre bort, men han tog tag i ratten och skrek för nära för nära.

Där direkt kände jag att han var en riktig idiot och visste direkt att jag vart kuggad.

Ingripande stod det på mitt resultat.
Gäst 2024-07-27 07:37 ! Citera #
Okej! Vet du om det var att du var för nära framförvarande bil eller bil bredvid som den sen skulle samspela med?
Hur gjorde inspektören med situationen när han tog ratten?
Angy 2024-07-29 23:33 ! Citera #
Gäst 2024-07-27
Okej! Vet du om det var att du var för nära framförvarande bil eller bil bredvid som den sen skulle samspela med?
Hur gjorde inspektören med situationen när han tog ratten?
Jag kom från accelerationsfältet och skulle ut på vägen. Det var en bil framför mig och jag hade ett bra avstånd. Jag behövde ju lämna fältet men han tog tag i ratten snabbt och drog mig tillbaka till accelerationsfältet där jag sen fick ta tag i ratten själv för att köra ut igen. Det var en sjuk situation. Jag var helt paff efteråt. Men rutten fortsatte och han valde att göra det till en körlektion istället typ.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor