Jag har kört upp 4 gånger för A1 nu men klarar aldrig kortet. Börjar tveka på om det är värt å ta A1 eller vänta ett år på A2 då är min fråga behöver jag göra en ny risk 1 å 2a isf?
Är 1 & 2 likadan uppkörning?
Se till att ta 1 nu så du kan köra lite i höst
Vad är det du inte klarar är det lågfart elr högfart, eller är det bara körningen i vanlig trafik?
Tror inte det är nån större skillnad på körproverna mellan A2 och A1.
Jag har också nyligen avbrutet körskolan för MC. Mitt problem blev att den omfattande teori-paketet aldrig tycks ta slut och när jag sen gjort bra ifrån mig blev jag kuggad på Trafikverket.
Teoripaketet på nätet säger dessutom att dessa frågor inte är exakt samma som på Trafikverket vilket märktes tydligt.
Efter att ha läst på ännu mer och klarat mig bra så fick jag mer mod och skrev ett nytt prov på Trafikverket för att åter bli kuggad med ovanliga frågor som inte ens behandlades på teorikursen. Plötsligt en massa matematik för mig onödiga saker.
Frågor som de vrider fram och bak som tvingar mig till ett längre tänkande för att förstå vad de menar och därför tar för mycket tid. Hur mycket skall man hålla på? Alla dessa beräkningar fanns inte så ingående så att jag kan öva på det.
Jag känner mig därför mycket besviken och lurad av trafikverket och har avslutat studierna för med sådana svåra prov kan jag inte få något körkort.