Start > Körkortsforum > Volvo v60 uppkörning

Volvo v60 uppkörning

Gäst 2024-07-17 00:02 ! Citera #
Hej jag har mitt första uppkörning om exakt 1 vecka. Jag kommer förmodligen köra upp med en Volvo v60 jag har aldrig suttit i en Volvo. Hur är det att köra en sådan bil? Vad behöver jag tänka på?
Gäst 2024-07-17 15:02 ! Citera #
Gäst 2024-07-17
Hej jag har mitt första uppkörning om exakt 1 vecka. Jag kommer förmodligen köra upp med en Volvo v60 jag har aldrig suttit i en Volvo. Hur är det att köra en sådan bil? Vad behöver jag tänka på?
Jag satt förr på en XC60 den svarade kvickt med pedalerna de var alltså känsliga men ändå bra jämfört med en golf. Man kommer att bli van de första minuterna när du kommer att köra ifrån trafikverkets parkering ut på gatorna.
RiverOak 2024-07-17 23:20 ! Citera #
Gäst 2024-07-17
Jag satt förr på en XC60 den svarade kvickt med pedalerna de var alltså känsliga men ändå bra jämfört med en golf. Man kommer att bli van de första minuterna när du kommer att köra ifrån trafikverkets parkering ut på gatorna.
Ja det är ingen överdrift att de har känsliga pedaler. Man får vara väldigt varsam med dem. Tycker också trean kan vara lite meckig att få i ibland. Om man inte går på rakt fram så låser den sig liksom.
Jag är tvärt om, föredrar en Golf alla dagar i veckan. Så mycket skönare att köra på alla vis. Men det är ju en smaksak.
Gäst 2024-07-17 23:55 ! Citera #
RiverOak 2024-07-17
Ja det är ingen överdrift att de har känsliga pedaler. Man får vara väldigt varsam med dem. Tycker också trean kan vara lite meckig att få i ibland. Om man inte går på rakt fram så låser den sig liksom.
Jag är tvärt om, föredrar en Golf alla dagar i veckan. Så mycket skönare att köra på alla vis. Men det är ju en smaksak.
Skulle nog också föredra golfen då det var den bilen jag övningskörde ofta med men trafikskolan erbjöd ej sina egna bilar så vart tvungen att ta trafikverkets bil då blev det en XC60 och jag märkte skillnad direkt då pedalernas tryck vart känsligare än golfen. Men det gick ändå pga man anpassade sig snabbt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
2024-09-06 22:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor