Fast vad ni inte vet är att om ni blir kuggad varje uppkörning på grund av ett fel så betyder inte det att det var det enda felet dom uppmärksammade. Därav en helhetsbesömning. Visa vad protokollet säger istället för att säga att det var pga den här saken, det kan hända att det säger mer än vad ni själva upplever/säger.
Vad vet du om vad som står i protokollen?
I mitt senaste står tre saker, varav ett faktiskt har hänt. Jag missbedömde avståndet till en avfart på landsväg och gick ner i hastighet för tidigt. Jag anser dock inte att det antyder att jag inte identifierar risker i trafiken som protokollet visar på. Jag hade hela tiden uppsikt bakåt och såg att bilen bakom bromsade in. Hade den inte gjort det hade jag agerar annorlunda.
De andra två sakerna är fantasifoster som inte har hänt. Men vad har man att sätta emot? Hade det funnits en inspelning av körningen så hade jag kunnat visa det svart på vitt.
Jag har har gjort större missar på två av mina uppkörningar. Det står jag helhjärtat för och förstår varför jag inte blev godkänd. Det var inga bra körningar helt enkelt. Nervositeten gick överstyr där. Men de andra gångerna anser jag att det var en felaktig bedömning. Sen får du tro vad du vill om det.
Du har såklart full rätt att ifrågasätta oss, precis som vi har rätt att ifrågasätta förarprövarna. Men tona ner dina mästrarfasoner är du snäll.